A horvátországi Rijeka mellett található a Grobnik Autodrom, mely az RCM CUP második hétvégéjén volt a helyszín. A pálya 1978-ban épült, ám azóta nem történtek fejlesztések, egy igaz retró hangulatú pálya maradt. A nyomvonal igen lendületes, döntött kanyarok, és extrém nagy kopást eredményező aszfalttal.
Ez a későbbiekben még sok gondot okozott, volt akinek 20-25 perc alatt használhatatlanná volták az abroncsai, és szabály szerint egy szettel kell teljesíteni a 30 perces időmérést, és a két harminc perces futamot.
Tim Gábor a hétvégére két győzelemmel a zsebében érkezett, 14 pont volt az előnye a bajnoki tabellán. Az edzéseken hamar megtanulta a pályát, és bár nem tetszett neki, nem feküdt a stílusának, jó köridőkre volt képes. Az Apex Racing is igyekezett úgy beállítani az autót, hogy csökkentsék az első tengelyen lévő gumik terhelését.
A pénteki időmérés előtt a csapatok megegyeztek, a négy új gumi helyett, igény szerint 6 felhasználható vált elérhetővé, ezzel is könnyítve azok helyzetét, akik nem tudtak megfelelően spórolni a gumikkal. Az időmérésen Tim nem akarta fölöslegesen koptatni az abroncsokat, egy gyors kört futott, mellyel az élre állt. Az időmérés végén Tassi Attila megelőzte, de megmaradt az első sor.
A szintén pénteken rendezett első verseny nem indult jól Tim számára, elrontotta a rajtot, és a negyedik helyre esett vissza. A futam második felére igazolódott be, hogy jó döntés volt, a gumikkal való sáfárkodás, fokozatosan jött előre, majd az utolsó előtti körben át is vette a vezetést, melyet nem is engedett ki a kezei közül. Ezzel sorozatban a harmadik futamot nyerte meg a 2015-ös RCM CUP-ban.
„Elég nehezen barátkoztam a pályával, nekem fura a ritmusa, és az aszfalt nagyon érdes. Furcsa, hogy egy semislick gumikon futó autóval, a gumik spórolása ennyire fontos lett. Kicsit rizikós volt, hogy nem mentünk sokat az időmérésen, de végül a csapat jól döntött, jó volt a tapadáson a futam végén is. Nagyon erős a szélárnyék hatás ezen a pályán, így sokáig csak kivártam a második helyen, nem akartam előzni fölöslegesen, hogy utána rögtön visszaelőzzenek. Szerencsére Nagy Norbi-t sikerült végig nyomás alatt tartani, azt vártam, hogy a gumijai nem fogják bírni, és ez meg is történt. Tiszta előzés volt, végig nagyon jót csatáztunk.” – nyilatkozta Tim a futam után.
A szombaton rendezett második futamra új gumik kerültek előre, ám hátul maradt a jelentősen elkopott abroncs. Ez megnehezítette sokak dolgát, hisz hatalmas túlkormányzottságot jelentett főleg a futam elején, a féktávokon. Ennek lett a vesztese Tassi Attila, aki meg is pördült, és összetörte az autóját. Tim Gábor ekkor már a harmadik helyen járt a nyolcadikról, és így esélye nyílt újra a győzelemért harcolni. Végül be kellett látnia, akkora plusz rizikót kell vállalnia a győzelemért, ami nem érte meg, így megelégedett a második hellyel.
„Futam előtt már tudtuk, hogy Nagy Dani autóján hátul is új gumik vannak, és ez nagy előny lesz számára. Az első futamon megsérült a hátsó abroncsa és engedélyt kapott a cserére. Ésszel kellett menni, mert Ő mélyebbeket fékezhetett és így is stabil maradt. Az egyenesben is lemaradtam tőle, ezt még ki kell elemeznünk, hisz szélárnyékból simán mellé kellett volna tudnom menni. De összességében nincs ezzel semmi baj, három győzelem és egy második hely, karrierem egyik legjobb idénykezdése. 23 pontra növeltük az előnyünket, ezen még egy kicsit dolgozni kell, Slovakiaring-en is a győzelmekért megyünk” – zárta le Tim a rijekai hétvégét.
videó: https://youtu.be/gik0OdkOoxQ