Egyik ismert megyei hírportálunk külföldiek körében végzett internetes közvélemény-kutatásával, amely a negatívumokat, hiányosságokat gyűjtötte össze, Miskolc nevezetességeiről, rendkívüli módon összecseng a hazai látogatók véleménye.
Én nem mentem messzebbre, – abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy jómagam is Miskolctapolcán élek – csupán a szállásadók, szállodák, panziók tulajdonosainak, portásainak, recepciósainak véleményét hallgattam meg, akik viszont közvetlen kapcsolatban állnak a vendégekkel.
A következőket tolmácsolhatom, s most kifejezetten csak a Barlangfürdővel kapcsolatos véleményeket idézem:nincsenek a gyalogosok számára sem útbaigazító táblák; az adminisztráció bürokratikus; a beléptetőrendszer bonyodalmas; az öltözőszekrények kicsik és az öltözők koszosak; a személyzet udvariatlan; nem beszélnek semmilyen nyelven; kevés a szemetes; télen a gyerekek számára semmi lehetőség nincs, még csak egy olyan kialakított játszórész sem ahol ők elfoglalhatnák magukat,amíg nem fürdenek; az ételek minősíthetetlenül rosszak és korszerűtlenek a büfében, s ott sem beszélnek nyelveket; nincsenek pelenkázóhelyek kialakítva, mindössze egy asztal áll az öltözőben; a zuhanyrózsákon nincs rózsa; a mellékhelyiségek koszosak.
Világhírű fürdőhelyünk alaposan leszerepelt minden szinten. Pedig ezen dolgok megoldására nem kellenek milliók, hiszen ha az összes tételt összeadjuk amelyet itt, most felsoroltak a vendégek, talán 1 millióba sem kerül összesen. A szolgáltatás ár- értékaránya köszönőviszonyban sincs egymással. A humánerő úgy tűnik teljes mértékben cserére szorul. Még az igazi szezon előtt vagyunk, érdemes lenne mindezt meglépni, hogy tovább emelkedhessen a turisták száma, és elégedettek is legyenek.
Csak a régi ismert mondást javasolhatjuk a város vezetésének: amikor a kupleráj rosszul ment, nem csak a bútort cserélte le a tulajdonos…
Orosz B.Erika