Rekord értékű ingyenes vezetői coaching talált gazdára az ICF Rapid Randiján
30 ICF coach, 35 egészségügyi és civil szervezeti vezető, közel 20 millió Ft értékű coaching szolgáltatás jószolgálati alapon. Ez a mérlege az április közepén megrendezett ICF Coaching Rapid Randi rendezvénynek, melyet a Nemzetközi Coach Szövetség (ICF) Magyar Tagozata a MagNet Bankkal közösen immár harmadik alkalommal hívott életre. A szervezők 2015-ben a krónikus problémákkal küzdő magyar egészségügyet helyezték a CSR program fókuszába. A hazai ICF coachok által felajánlott fél-egy éves coaching programban idén – mások mellett – olyan meghatározó jelentőségű szervezetek is részesülhetnek, mint az Országos Mentőszolgálat Alapítvány, a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány vagy a Magyar Hospice Alapítvány.
A coaching szerepe a szervezeti és vezetői hatékonyság fejlesztésében mára nemcsak a piaci szereplők, de a szociális szakma és a civil szféra számára is egyértelmű és nélkülözhetetlen.
Nem csak a gazdasági szereplők akarnak hatékonyak lenni
A coach szakma legjavát tömörítő nemzetközi ICF társadalmi célkitűzése a világban és itthon is, hogy a képzett és gyakorlott coachok által nyújtott értékes szolgáltatásokat ne csak a gazdasági élet prosperáló vállalatai vehessék igénybe hatékonyságuk továbbfejlesztése érdekében, hanem a forráshiánnyal küzdő, ugyanakkor társadalmilag értékes munkát végző nonprofit szervezetek is. Ebből a célból ajánlott fel számukra az ICF Magyar Tagozata – a korábbi évekhez hasonlóan – 2015-ben is közel 20 millió Ft értékű coaching szolgáltatást, ingyenesen.
„Az ICF Magyarországi Tagozata Jószolgálati Csapatának célja, hogy az ICF nemzetközi küldetését is szem előtt tartva, a hazai ICF coachok felajánlásán alapuló, jelentős piaci értéket képviselő coaching szolgáltatással támogasson nemes és társadalmilag hasznos célokért dolgozó szervezeteket, amelyek más módon nem juthatnának hozzá ehhez a fejlesztési formához. A „Rapid Randi” modell révén minden szervezeti vezető személyesen is megismerhette az ingyenes szakmai felajánlást tevő ICF coachokat és kiválaszthatta, hogy a következő fél-egy évben mely coach szakember segítségét szeretné szervezete hatékonyságnövelése érdekében igénybe venni.” – mondta el van der Meer Gabriella, az ICF Magyar Tagozatának Jószolgálati Igazgatója.
Fókuszban az egészségügy
Mivel Magyarország egyik legégetőbb problémája az egészségügy állapota, az ICF jószolgálati programjának szervezői idén elsősorban az egészségügyben működő szervezeteket, egyesületeket, alapítványokat várták az egész éves szakmai programot elindító Rapid Randi rendezvényre.
A coaching szakma elismertségének és az ICF nevével összeforrott szakmai minőségnek köszönhetően az ICF idei CSR programjában olyan nagy súlyú „óriásszervezetek” is igénybe veszik az ICF coachok szakmai segítségét, mint az Országos Mentőszolgálat vagy a Heim Pál Gyermekkórház alapítványai. A program keretében, a legnagyobbakon kívül a következő fél-egy évben ingyenes coaching folyamatban vehetnek még részt olyan közismert és elismert civil szervezetek is, mint a Magyar Hospice Alapítvány, az Együtt a Leukémiás Gyermekekért Alapítvány, a Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány és még sokan mások.
„Legyen egy szervezet bármennyire is felkészült és professzionális, a folyamatos fejlődésre mindenképpen szükség van. Mi az Országos Mentőszolgálatnál abban hiszünk, hogy társadalmi szerepünket a betegek érdekében akkor tölthetjük be a leghatékonyabban, ha mind a szervezeti működésben, mind a vezetőink személyes és szakmai fejlesztésében a legsikeresebb nemzetközi módszereket alkalmazzuk. Ezért 2015-ben örömmel veszünk részt az ICF jószolgálati coaching programjában. Bízunk benne, hogy az ICF coachok segítségével felelősségteljes és összetett munkánkat még magasabb szinten végezhetjük a jövőben.” – nyilatkozta dr. Burány Béla, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója.
ICF minőségi garancia: vállalatoknak és civileknek egyaránt
Az ICF rövidítés mára a coach szakmában a minőség szinonimájává vált. Az ICF coachok nemzetközileg egységes szakmai sztenderdek és etikai normák szerint dolgoznak, az ICF akkreditációs rendszere pedig az ügyfelek felé további szakmai garanciákat jelent.
„Az ICF a CSR kezdeményezései során is szigorúan ügyel a minőségre: a jószolgálati coaching programban részt vevő ICF coachok számára kötelező szakmai szupervíziót írunk elő, az ICF etikai kódexének betartása alapelvárás, és a coaching támogatásban részesülő szervezetek számára ügyfélszolgálatot is működtetünk, ahol bármikor jelezhetik kérdéseiket, észrevételeiket a coaching folyamattal kapcsolatban.” – emelte ki Bite Barbara, az ICF Magyar Tagozatának elnöke.
Az ICF coachok segíteni akarása mellett, az ICF következetes minőségbiztosításának is köszönhető, hogy már a korábbi évek hasonló ICF programjai során is a támogatott nonprofit szervezetek 95%-a elégedettségéről adott visszajelzést. Az ICF Magyar Tagozata 2012-ben és 2015-ben is, immár második alkalommal, elnyerte az ICF nemzetközi anyaszervezete által a kiemelkedő jószolgálati coaching tevékenységért odaítélt I Care For díjat is.
„Országos civil szervezetünkkel az ICF tavalyi jószolgálati programjában vehettünk részt támogatottként, és elmondhatom, hogy hatalmas segítséget kaptunk, mind vezetői, mind szervezeti szinten. A szakszerű coaching számomra támogatást jelentett abban, hogy vezetőként sokkal tudatosabb legyek. A velem dolgozó ICF coach segített felismerni azt az utat, amit járnom kell szervezetünk feladatainak hatékony menedzselése érdekében. Az előző évi coaching hatását pedig az idei év eredményeiben is visszaköszönni látom.” – foglalta össze tapasztalatait Gémes Renáta, az Egy Csepp Figyelem Alapítvány projektvezetője.