Az új uniós fogyasztóvédelmi irányelv tiltja, hogy a vásárlók utóbb szembesüljenek az úgynevezett rejtett költségekkel. Arra sincs már mód, hogy az internetes oldalakon bizonyos szolgáltatás igénylésére szolgáló kis négyzetek alapértelmezett helyzetben előre ki legyenek pipálva – írja az Origo.hu.
A kereskedőknek világosan fel kell tüntetniük az értékesítésre szánt termék vagy szolgáltatás teljes költségét, tehát semmilyen rejtett költség, járulék nem adódhat hozzá.
Tiltott immár az a gyakorlat is, hogy a kereskedő weboldalán – például internetes repülőjegy-vásárlás esetén – a különböző extra szolgáltatások (biztosítás, autóbérlés stb.) igénylésére szolgáló négyzetek alapértelmezett helyzetben be vannak jelölve.
A kereskedők már csak akkora pótdíjat számíthatnak fel a hitelkártyával vagy egyéb fizetőeszközzel történő fizetésért, amennyibe nekik az adott fizetési eszköz, rendelkezésre bocsátása ténylegesen kerül. A szerződéskötés céljából a kereskedő telefonos elérését lehetővé tevő forródrót szolgálatok esetében a telefonhívásért csak a telefonos alapdíj számítható fel.
Míg korább 8 nap állt nyitva a fogyasztónak, hogy elálljon a szerződéstől, jelenleg ez a határidő 14 napra növekedett. Az elállási határidő kezdete a termék átvételének, a szolgáltatásra vonatkozó szerződés megkötése napja. Az elállási jogról való tájékoztatás elmulasztása esetén az elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik, vagyis.
További változás, hogy amennyiben a kereskedő a magát meggondoló fogyasztóval akarja megfizettetni az áruk visszaküldésének költségét, arról előzetesen egyértelműen tájékoztatnia kell a fogyasztókat, egyéb esetben neki kell állnia az ilyen költségeket.