Aki számlázó programot használ, és 2014. október 1. után is szeretné használni, akkor ezt az igényét 2014. november 15-ig be kell jelentenie a NAV-hoz.
A bejelentésnek tartalmaznia kell a számlázó program:
– nevét;
– azonosítóját;
– fejlesztőjének nevét – és ha van – adószámát;
– értékesítőjének, rendelkezésre bocsátójának nevét, adószámát;
– beszerzésének, használata megkezdésének vagy – saját fejlesztésű program használata esetén – a rendeltetésszerű használatbavétel időpontját.
2014. október 1. előtt beszerzett, és október 1-jén még használatban lévő számlázó programok, illetve a használatba vett saját fejlesztésű programok adatait is 2014. november 15-ig kell bejelenteni a NAV erre vonatkozó nyomtatványán.
2014. október 1. után használatba vett számlázó programok esetén a bejelentési határidő a számlázó program használatának megkezdésétől számított 30. nap.
Be kell még jelenteni a használatból kivont számlázó program fentebb felsorolt adatait és a használatból kivonás időpontját is. A bejelentést a 2014. október 1. és 2014. október 15. közötti kivonások esetén 2014. november 15-ig, ezt követően pedig a program használatból kivonását követő 30 napon belül kell megtenni.
A számlázó programok bejelentésére szolgáló nyomtatvány 2014. október 1-jétől lesz elérhető.
A témával kapcsolatban bővebb tájékoztatás kérhető telefonon a NAV Általános Tájékoztató Rendszerén keresztül, a 06-40/42-42-42-es számon.