2014. augusztus 8-án a KSH közzétette az első féléves turisztikai statisztikai adatokat. Eszerint Miskolcon a vendégéjszakák száma az első félévben összesen 21,58 %-kal nőtt a tavalyi adatokhoz képest, összesen 21.807 vendégéjszakával. A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó szállásdíj bevétele összesen 230.660.000 forinttal nőtt a 2013. évi hasonló adatokhoz képest, ami 34,3%-os növekedést jelent.
Júniusban, mint minden évben, a májusihoz képes némiképp visszaesett a forgalom – ez az iskolai időszak vége, az érettségik, vizsgák ideje, emiatt inkább csak a hónap végén indulnak el az emberek pihenni. Ennek köszönhető, hogy a vendégéjszakák száma májushoz képest minimálisan (7%-kal) visszaesett – ugyanakkor az előző év júniusi adatokhoz képest 15,2%-kal nőtt. A szálláshelyek összes bruttó szállásdíj bevétele azonban 47,4%-kal nőtt az előző év júniusi adatokhoz képest, több mint 58 millió forinttal költöttek többet a vendégek 2014 júniusában Miskolcon a kereskedelmi szálláshelyeken, mint tavaly ilyenkor.
A külföldi vendégéjszakák száma 30,7%-kal nőtt júniusban a 2013. évi júniusi adatokhoz képest, az év első felében pedig összesen 19,3%-kal. Tavalyhoz képest idén júniusban a miskolci szálláshelyek külföldi bruttó szállásdíj bevétele 51,2%-os növekedést mutatott, az év első felében pedig 29,8% volt a külföldi bruttó szállásdíj növekedés.
A belföldi vendégéjszakák száma 2013 I. feléhez képest 22,6%-kal nőtt 2014 első felében. A júniusi belföldi vendégéjszaka növekedés Miskolcon 11,9%-os volt az előző évhez képest. A kereskedelmi szállások belföldi bruttó szállásdíj bevétele 189,4 millió forinttal nőtt az előző év első feléhez képest. A város belföldi turisztikai imázskampánya május végén indult, mivel a hazai lakosság ekkor dönti el nagyrészt, merre indul nyáron nyaralni. A szeptember végéig tartó kampány sikerét az augusztusi statisztikák ismeretében már el lehet majd kezdeni elemezni.
Miskolcon a vendégek tartózkodási ideje 2 éjszaka. A szobakapacitás kihasználtság viszont jelentősen nőtt: a tavalyi 17,2%-ról 23,8%-ra. A TDM egyik legfontosabb célja továbbra is a Miskolcon tartózkodás idejének növelése.
Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!