Az ismert bevásárlóközpont lánc az idén is elkötelezte magát a magyar dinnye mellett
A korábbi évekhez hasonlóan idén is több marketingeszközzel, köztük áruházi kóstoltatással népszerűsítik a kiváló minőségű magyar dinnyét. A népszerűsítő kampány mai, július 15-i nyitó sajtótájékoztatóját a MOM Park-beli SPAR szupermarketben Czerván György, agrárgazdaságért felelős államtitkár is megtisztelte jelenlétével.
A SPAR Magyarország Kft 2014-ben ismét csatlakozott. a Földművelésügyi Minisztérium, a Magyar Zöldség–Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB), valamint a Dinnyetermelők Országos Szövetsége kampányához a magyar dinnye népszerűsítése érdekében. Ennek keretében július 15-én közös sajtótájékoztatón beszéltek a magyar dinnye utolérhetetlen élvezeti értékéről és a hazai termelők támogatásának fontosságáról.
Saltzer Kornél, a SPAR Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, idén a kedvező időjárásnak hála nem csak korábban érik a dinnye, de magas cukortartalomra és bőséges termésre is lehet számítani. A SPAR évek óta piacot biztosít a magyar termelőknek és feldolgozóknak. A mostani magyar görögdinnye promóció ennek az üzletpolitikának a része. Az idén a SPAR várhatóan 5500-5800 tonna magyar görögdinnyét forgalmaz majd, ami 5-8 százalékkal több az előző évinél.
Czerván György államtitkár úr méltányolta a SPAR több éves igyekezetét a magyar dinnye népszerűsítésére, hiszen az áruházláncok effajta elhivatottságára – így például az áruházi kóstoltatásokra – is nagy szükség van a fogyasztás növelése érdekében.
Dr. Mártonffy Béla, a FruitVeB elnöke szerint még mindig rengeteg lehetőség rejlik a dinnyetermesztésben, és az export piac bővítésével a jövőben akár 100ezer új munkahely teremthető az ágazaton belül. Oravecz Tamás, a Dinnyetermelők Országos Szövetségének elnöke örömét fejezte ki, amiért a SPAR nem akciózással indítja a szezont, és amiért még időben leállította az importot, hogy a boltokban a külföldi gyümölcs ne legyen versenytársa a jobb minőségű hazai dinnyének. A termelőket is elismeréssel illette, hiszen a magyar dinnye belföldi és külföldi sikeréhez elengedhetetlen az ő odaadásuk és technológiai fejlődésük.
Az utóbbi években fokozatosan növekszik hazánkban a dinnyetermesztés és -fogyasztás egyaránt: az ágazat ma sokezer családnak nyújt megélhetést Magyarországon, és a magyar görögdinnyét már nem csak itthon, de külföldön is keresik a vásárlók. Olyannyira, hogy a teljes termés 45-50%-a Németországban, Csehországban és Lengyelországban kerül a boltokba.
A hazai áruk forgalmazása iránt elkötelezett SPAR Magyarország Kft. ezért is csatlakozott ismét örömmel a kampányhoz, amelynek részeként két budapesti és két vidéki üzletében is szervez kóstoltatást július 17–19. között, a vásárlók legnagyobb örömére.