Egyedi kormánydöntéssel juttatott 505 millió forintos támogatással indít 6,4 milliárdos beruházást Győrben a nehézjárműipart kiszolgáló öntvényeket gyártó Busch-Hungária Kft., amely ezzel 105 fővel növeli mai 250-es létszámát 2017 végére – jelentették be szerdán a vállalat központjában.
Szijjártó Péter, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára kijelentette: a kormány az autóipar világpiaci növekedése miatt újabb ágazati cégeket próbál Magyarországra vonzani, a már itt tevékenykedő társaságokat pedig új beruházásokra ösztönzi.
Emlékeztetett: a 2010-ben hivatalba lépett kormány úgy döntött, az ország újraiparosításába fog annak érdekében, hogy ismét Magyarország legyen Európa termelési központja.
Ennek a stratégiának a zászlóshajója pedig a járműipar lett, amelynek egyik európai fellegvára az ország. Ma a járműiparban tevékenykedő 712 cég 112 ezernél több munkahelyet tart fent, összesített termelési értékük pedig évi 18,3 milliárd euró, ami a teljes magyar feldolgozóipari kibocsátás egyötöde, az exportarány pedig 93 százalék – közölte az államtitkár.
Fekete István, a német családi vállalkozásként működő BPW-csoporthoz tartozó Busch-Hungária Kft. ügyvezető igazgatója az eseményen arról beszélt: a gömbgrafitos vasöntödét tulajdonló társaság és a kormányzat prioritásai egybeesnek, hiszen mindketten a járműipari gyártókapacitások bővítésében és újabb munkahelyek teremtésében gondolkodnak.
Hangsúlyozta: a termékeinek túlnyomó többségét exportáló Busch-Hungária Kft. célja, hogy minél nagyobb szaktudást igénylő és hozzáadottérték-tartalmú termékeket állítson elő. A fejlesztés első üzemében, várhatóan szeptembertől indul el új kohópárjuk, amelynek révén 25 ezerről 35 ezer tonnára bővülhet éves termelésük; a második etapban újabb 10 ezer tonnás bővülés feltételeit teremtik meg.
Az eseményen Simon Róbert Balázs, Győr alpolgármestere arra emlékeztetett: a városnak mára sikerült megvalósítania azt a három, korábban kitűzött célját, amely a sikerek zálogának bizonyult. Ezek között említette, hogy a város váljon autóipari központtá, legyen saját egyeteme, a térség pedig a magyar gazdaság húzórégiója legyen.