2024. 11. 25. hétfő

Katalin
1 EUR 411 HUF
1 GBP 494 HUF
Kezdőlap » Gazdaság » Gazdaság » Az autóipar húzza a magyar gazdaságot

Az autóipar húzza a magyar gazdaságot

A Magyarországon működő 710 autóipari cég adja a feldolgozóipari teljesítmény közel egyötödét, az exportnak pedig a 18 százalékát – mondta Szijjártó Péter, külügyi és külgazdasági államtitkár szerdán Budapesten. A Continental Automotive Hungary Kft. által az egymilliomodik hálózati feszültségszabályozó elkészülte alkalmából rendezett ünnepségen az államtitkár kiemelte a német autóiparhoz kötődés fontosságát, mivel három német autógyár és 15 nagy autóipari beszállító tevékenykedik Magyarországon.

 

Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy a kormány újraiparosítja az országot. Ezt segíti elő az adórendszer, a rugalmas munka törvénykönyv, a felsőoktatás átszervezése, valamint a duális szakképzés német mintára történt  megteremtése.

 

Hozzátette, hogy a magyar gazdaság tavaly növekedésnek indult, az idén pedig ráállt a tartós növekedési pályára. Ehhez szükségesek voltak a kormány által a termelő vállalatokkal kötött stratégiai megállapodások, a Continentallal ezt 2013 áprilisában kötötte meg a kabinet. A Continental 25 éve van jelen Magyarországon, jelenleg 5 cég keretében 6 gyárral és a budaörsi gumiabroncs kereskedelmi központtal működik.

 

A Continental Automotive Hungary Kft.-nek két gyára van, 2009-től napjainkig 15 milliárd forintot ruházott be, ezzel 477 új munkahelyet teremtett. Ebből – két pályázat keretében – 2 milliárd forint volt az uniós és a magyar kormányzati támogatás – ismertette Keszte Róbert ügyvezető igazgató. A cég budapesti és veszprémi üzemében 3300 dolgozót foglalkoztat, köztük 500 mérnököt.

 

A következő évek feladataként jelölte meg az ügyvezető igazgató a régi termékek kifuttatását, valamint az újak felfuttatását. A két gyárban elektronikus vezérlő egységeket és szenzorokat állítanak elő, de jelentős a kutatás-fejlesztés is. Az ünnepségre okot adó hálózati feszültség stabilizáló rendszer, a start-stop rendszer fontos eleme. A rendszer nemcsak a kocsi megállásakor, hanem már a lassulásakor kikapcsolja a motort. Az újraindítás pedig nem az önindítóval hanem egy speciális generátorral történik, amit nem az akkumulátor, hanem két kondenzátor működtet.

 

Anreas Hautner, a csoport Powertrain divíziójának képviselője arról beszélt, hogy eddig elsősorban a PSA csoportnak gyártották a start-stop rendszereket, de nemrégiben szerződést kötöttek a General Motors-szal, így megalapozott a következő egymillió darab legyártása. Az egymilliomodik start-stop részegységet Krámli Mihály, a Közlekedési Múzeum főigazgatója vette át az ügyvezető igazgatótól és az államtitkártól. A múzeumban hamarosan külön tárlót kapnak a Continental Magyarországon gyártott termékei.

 

A Continental csoport a világon 33,3 milliárd eurós éves forgalmat produkál autóipari beszállítóként, alkalmazottainak száma 182 ezer, 49 országban. A csoport magyarországi éves árbevétele meghaladja az egymilliárd eurót.

 

(MTI)

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…
Ilyen egy jó szakmunkás
A szakmunkás egy adott szakma képviselője, aki képesítéssel és képzettséggel rendelkezik az adott területen. Gyakran fizikai munkát végez, amely során…

További cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp