A 2013 őszén újra kiírta a Miskolci Egyetem Marketing Intézete az immár III. Országos Városmarketing Versenyt a felsőoktatási intézmények hallgatói számára.
Az ez évi versenykoncepció szerint először a városok vezetői kaptak felkérést, hogy fogalmazzanak meg konkrét szakmai feladatokat, melyek megoldásában szívesen veszik a felkészült fiatalok elemzését, ötleteit, javaslatait.
A versenyt nagy érdeklődés fogadta, közel ötven csapat jelentkezett, az ország felsőoktatási intézményeiből. Végül 37 írásbeli pályamunka érkezett az első fordulóra, 13 főiskola, egyetem hallgatói 26 különböző településről írtak tanulmányt.
A választott város vezetésével, munkatársai támogatásával kidolgozott pályamunkákat független akadémiai és gyakorlati szakemberekből álló zsűri értékelte, valamint a választott település önkormányzatának véleményezte, ellenőrizte a munkák hitelességét.
A verseny második, szóbeli fordulóján 2014. március 7-én a legjobbnak ítélt csapatok mérhették össze tudásukat a tanulmányok, javaslatok prezentálásában, megvédésében. A zsűri tagjai voltak:
Maráczi Gábor, stratégiai és marketing igazgató, Magyar Turizmus Zrt.
Hinora Ferenc, igazgató Hinora Group, a Magyar Marketing Szövetség elnöke,
Berczi Klára marketingvezető, MAPI Zrt.
Mráz Gergő lapmenedzser, Turizmus Trend,
Dudás Tiborné a BOKIK titkára.
Ezen a megmérettetésen a 13 legjobb pályamunkát beküldő team csapott össze, egyikük Németországból, a világháló segítségével tartotta prezentációját.
A verseny védnökei voltak:
– Dr. Szűcs Lajos, a Megyei Önkormányzatok Országos Szövetségének elnöke
– Dr. Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke
– Dr. Mengyi Roland, a B.A.Z.-Megyei Közgyűlés elnöke
– Dr. Kriza Ákos, Miskolc Megyei Jogú Város polgármestere
A verseny együttműködő városai:
– Abádszalók
– Badacsonytomaj
– Békéscsaba
– Győr
– Hajdúszoboszló
– Kaposvár
– Kecskemét
– Kiskőrös
– Komárom
– Lébény
– Martonvásár
– Miskolc
– Paks
– Pusztaszabolcs
– Sarkad
– Sárospatak
– Sárvár
– Siófok
– Szarvas
– Szikszó
– Szolnok
– Szombathely
– Tapolca
– Tata
– Tokaj
– Újkígyós
– Várpalota
– Zalakaros
A versenyzők a gyakorlati tapasztalatokon, a verseny közben felépített kapcsolataikon túl több százezer forintos pénzjutalmakkal és ajándékokkal, jegyekkel, belépőkkel, folyóirat-előfizetésekkel lettek gazdagabbak.
Így többek között valamennyi döntőben résztvevő versenyző értékes könyvekkel tért haza az Akadémiai Kiadó, valamint Miskolc Város felajánlásának köszönhetően, a Turizmus Zrt. ajándékcsomaggal lepte meg a versenyzőket, a Tokaj Kereskedőház Zrt. és Miskolc Város borokkal kedveskedett, a HVG folyóiratokkal, míg a Turizmus Trend előfizetésekkel ismerte el a csapatok munkáját
Különdíjat ajánlott fel Komárom, Siófok, Kiskőrös, Kaposvár és a Tokaji Borvidék Szőlészeti Borászati Kutatóintézet Világörökségi Gondnoksága a városukat feldolgozó hallgatóknak. A Tata városa által felajánlott 4 fő részére szóló hétvége a közönség által megszavazott csapaté lett. A Turizmus Kft. a legjobb turisztikai témájú előadásért előfizetésekkel honorálta a munkát. Különdíjat kapott a legvidámabb prezentáció készítője a Megyei Önkormányzatok Országos Szövetségétől, valamint a Magyar Önkormányzatok Szövetsége Fortuna vigaszdíját ajánlotta fel pénzjutalom és ajándékcsomagok formájában.
A nyertes a Miskolci Egyetem ME-ZED csapata lett, akik Szikszó számára készítettek gazdaságfejlesztési javaslatokat a közeljövőben épülő Hell Ring településre ható lehetőségeinek kihasználására. A prezentációjuk során a város polgármestere videó üzenetben biztosította a csapatot támogatásáról, elismerve a hallgatók munkáját.
Második helyezést a Győr Európai Ifjúsági Olimpiára való felkészülését támogató pályamunkájával a Széchényi István Egyetem Vaskakas2017 csapata kapta, míg harmadikként a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Puttony Pajtások nevű csapata végzett, akik Tokaj fellendítését tűzték ki célul.
Gulyásné dr. Kerekes Rita