Dr. Mokrai Mihály szocialista önkormányzati képviselő alaptalanul vádaskodott és valótlanságokat állított „Városfejlesztés a semmibe” címmel tartott miskolci sajtótájékoztatóján. Kérdéseire válaszolva:
1. Miért egy Budapesten, a Hűvösvölgyben bejegyzett és ott adót fizető céggel készítette el Miskolc Város a hosszú távú fejlesztési terveit?
Közbeszerzési eljárás során került kiválasztásra a megfelelő cég. Alapfeltétel volt, hogy olyan cég készítse a fejlesztési dokumentumokat, amely már jártas a témában. Hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás volt (Kbt. 2011. 122 §, (7) a), melyben 3 céget hívtak meg:
– Webcode Kft. (Miskolc)
– Provato Bt. (Miskolc)
– Consulting- Szenzor Kft. (Budapest)
2 ajánlat érkezett a Consulting Szenzor Kft. és a Provato Bt. részéről és a legalacsonyabb összegű érvényes ajánlattevő lett kiválasztva, tehát a Consulting Szenzor Kft.
2. Az ellenzéki képviselők miért nem vehettek részt a munkában?
Mindenki részt vehet a munkában, hiszen a város a vonatkozó kormányrendeletnek és saját szabályzatának megfelelően társadalmasította a Koncepciót.
2013. augusztus 12-én indult el az előzetes tájékoztatás. A médiában megjelent információk alapján bárki megírhatta észrevételeit a partnersegiegyezetetes@miskolcph.hu címre. Az Észak-Magyarországban cikk is jelent meg a minap-ban pedig részletes felhívás. A miskolc.hu honlap tárhelyén mindvégig elérhető volt az előzetes tájékoztató.
2013. december 21-én a Településfejlesztési Koncepció tervezete felkerült a honlapra, erről megjelent a felhívás számos médiumban (minap.hu, Miskolci Napló, Észak-Magyarország, miskolc.hu, városfejlesztés.miskolc.hu, Boon.hu, stb). Ezt szintén lehetett véleményezni a fenti e-mail címen.
A tervezési folyamatról a projekt megkezdésétől számos cikk jelent meg a sajtóban.
Az Önkormányzati képviselők, a februári Közgyűlést megelőzően, a vonatkozó előterjesztés mellékleteként 2014.01.30-án megkapták a Településfejlesztési Koncepció tervezetét.
Az előterjesztést 2 bizottság tárgyalta, a Pénzügyi és a Városgazdálkodási Bizottság. A Pénzügyi bizottságnak tagjai Bartha György, Fodor Zoltán és Szihalmi Péter, a Városgazdálkodási Bizottságnak pedig Dr. Tompa Sándor és Bazin Géza. A bizottságokon hozzászólás, kérdés nem volt.
3. A tervekért kifizetett 40 MFt-ot miért a meghívásos közbeszerzési eljáráson kiválasztott (jobboldali irányultságát felvállaló) személy dr. Kocziszky György kapta?
A kiválasztott cég szerződés szerint 21.800.000 Ft + ÁFA összegre jogosult. Ebből a Megalapozó tanulmány 6.800.000 Ft + ÁFA, a Településfejlesztési Koncepció 7.500.000 Ft +ÁFA összeg. A Stratégia pedig szintén 7.500.000 Ft + ÁFA. 2013-ban a cég nem számlázott (a dokumentum elfogadásáig), és nem vett fel semmilyen előleget.
4. A monetáris tanács tagjaként végezhet-e ilyen munkát, nem összeférhetetlen- e?
Prof. Dr. Kocziszky György a téma szakértőjeként vesz részt a munkában, ezért térítést nem kap. Ismereteink szerint így összeférhetetlenség nem áll fenn.
5. Továbbá, dr. Kocziszky Györgynek miért kellett a gyerekei tulajdonában álló budapesti Kft-vel pályázni, és egy budapesti bejegyzésű céggel elvégeztetni a munkát? Amennyiben személyesen közreműködött, a személyes közreműködésért a Kft-től milyen tiszteletdíjat kapott és leadózta e azt?
A munkában több szakértő működik közre. Arról hogy ezért a Consulting Szenzor Kft-től kap- e díjazást mi nem tudunk. A cégnek jogában áll alvállalkozókat bevonni.
Lengyel Katalin,
a Miskolci Városfejlesztési Kft. ügyvezetője