2013-ban Miskolc kereskedelmi szálláshelyeinek összesen bruttó 1.707.515.000 forint volt az árbevétele, amivel Eger után a régió második legnagyobb árbevételt magáénak tudható turisztikai desztinációja – derül ki a KSH múlt hét végén közzétett adataiból.
Nemcsak a bevételek, hanem a vendégéjszakák számát nézve is a második legnépszerűbb Észak-magyarországi város Miskolc, hiszen a kereskedelmi szálláshelyeken 119.567 vendég összesen 261.558 vendégéjszakát töltött el. Ez a vendégek számát tekintve a 2012-es esztendőhöz viszonyítva 6,1%-os növekedést jelentett. A vendégéjszakák száma összesen 17.936 éjszakával nőtt, ami 7,36%-os növekedést jelent a 2012-es évhez képest – ezen belül is a belföldi forgalom nőtt jelentősen, összesen 12,05%-kal. A belföldi vendégek átlagosan 2,1 napot töltöttek Miskolcon, míg a külföldiek 2,4 napot.
A külföldi vendégek számát tekintve is a régió 2. legnagyobb forgalmat magáénak tudható desztinációja Miskolc. 21.641 külföldi vendég összesen 52.605 vendégéjszakát töltött el a városban 2013-ban. Mivel a külföldi forgalom egy jelentős részét az üzleti turizmus adja, ez az új ipari beruházások elindulása miatt 2014-ben valószínűleg jelentősen nőni fog – ezzel párhuzamosan pedig a TDM az egészségturisztikai szolgáltatások iránt érdeklődő elsősorban lengyel és orosz vendégek számára összeállított csomagajánlatokkal és az erre épülő reklámkampánnyal igyekszik a külföldi vendégéjszakák számát bővíteni.
Érdekesség, hogy Miskolcon az egy főre jutó bruttó szállásdíj átlaga 14.281 forint volt – amely 1505 forinttal magasabb, mint Eger szálláshelyeinek átlagára. Az is megjegyzendő, hogy egy szoba átlagára Miskolcon tavaly 12.262 forint volt, míg Egerben csak 10.301 forint – miközben az 1 szoba 1 működési napjára jutó szállásdíj Miskolcon csak 2380 forint volt (összehasonlítva: Egerszalókon 9782, Gyöngyösön 6617 forint).
A miskolci Tourinform irodában 2013-ban összesen 11.157 vendég fordult meg. Emellett 849 alkalommal kértek telefonon információt az iroda munkatársaitól, 472 alkalommal pedig írásban (e-mailen vagy postai úton). Miskolctapolcán, a Barlangfürdőben júliusban nyílt infoponton 839 magyar és 1673 külföldi érdeklődő kért felvilágosítást Miskolc turisztikai kínálatáról – ez utóbbi 60%-a lengyel vendég volt.
2014-ben a miskolci TDM egyik legfontosabb célja a kapacitás kihasználtság növelése. Szerencsére ebben az évben már számos új és megújult attrakció is segíti ezt a munkát, amihez kapcsolódva a TDM csomagajánlatokkal, egy napos csillagtúrákkal, garantált városnézésekkel, valamint gyalogos és kerékpártúrákkal várja a vendégeket. A személyes információszolgáltatás is bővül idén, a városi turisztikai promóciót pedig a turisztikai szolgáltatókkal véleményeztetett formában, fókuszáltan végzi mind a belföldi, mind a külföldi küldőterületeken.
Nagy Júlia
TDM menedzser