Korábbi cikkünkben már írtunk a decemberben Budapestre érkező Disney on Ice produkcióról – ám a téma megér több misét is, annál is inkább mert a mesék sokszínű kavalkádját nehéz egyszerre összefoglalni. A jeges izgalmak Mickey és Minni egér kalandos utazásával kezdődnek, felfedezvén a fantázia birodalmát – de tervük kudarcba fullad, amikor meggypiros autójuk váratlanul lerobban. Bár Donald kacsa és Goofy is próbál segíteni, az asszisztencia mégis a legvagányabb autóktól érkezik meg végül a jégre, hogy a szelepek ismét magas fordulatszámra kapcsolhassanak. Egyenesen Radiator Springs-ből Matuka, Villám McQueen és Sally lép akcióba, keresztül-kasul cikázva a jeges pályán nagy igyekezetükben, hogy életet leheljenek a lerobbant autóba.
Az életnagyságú Verda figurák létrejötte a kellékes csapat egy új fejlesztésének köszönhető, amelyet a Feld Entertainment színpadi elemekért felelős alelnöke, Rick Papineau vezetett. Mindegyik autót kétezer munkaóra volt megépíteni és beborítani a jól ismert külsővel, amelyhez a mozgatható szemek és a beépített hidraulikus emelő is hozzátartozott, amivel a zene ütemére tudnak az autók rugózni. Matuka és McQueen megalkotása még ennél is bonyolultabb volt mozgatható szájukkal, amely lehetővé teszi, hogy dinamikus egyéniségük felszínre kerüljön minden alkalommal, amikor csak megszólalnak. „Az autók végül nagy meglepetést okoztak, mert senki nem várta, hogy ennyire élethűek, ennyire nagyok és mégis ennyire fürgék lesznek.” – mesélte Papineau.
A fürgeség azonban a produkció többi részétől sem idegen. A salsát táncoló halaktól az izgő-mozgó tündérekig Sarah Kawahara, Emmy-díjas koreográfus kombinálta a táncot a sporttal és a színpadi mozgással, hogy kihozza a szereplőkből az előadás sava-borsát. Sokoldalúsága hasznos volt akkor is, amikor olyan ismert és emlékezetes jeleneteket készítettek elő, mint például Ariel és Eric herceg szerelmének ébredése a ‘Kiss The Girl’ című dalra; de akkor is, amikor Csingiling részét koreografálta. Kawahara a különböző tündérek egyéni személyiségét vette figyelembe ennél a résznél.
Cynthia Nordstom jelmeztervező kreatív alkotásai pedig magát a fantáziát viszik jégre. „A Disney-világ megjelenítésében mindegyik résznek különböző fajta látványt szántam.” – beszélt alkotásairól Nordstrom, akinek jelmezei több Off-Broadway darabban és a világ legnagyobb szórakoztató parkjaiban is láthatók.
Már az előadás első jelenetétől végig hangsúlyos szerepet kapnak a fények is, amelyeket Peter Morse, Emmy-díjas fővilágosító tervezett. A különböző történetekhez teljesen eltérő világítástechnikát is tervezett. Így például a hullámok képzetét alkotta meg a mélykékekkel és -zöldekkel; vagy éppen páfránylevelek és virágok táncát a jégen Tündérrévben az élénk színekkel. Mintákkal, fényerővel és színekkel erősítette a varázslatot mindegyik fantasztikus világnál. Ahogy ő mondta: „A Fantázia Birodalma az összes új, automatizált lámpafajtát használja, így mi végtelen színskálát alkothattunk és sokfajta képet, ez óriási kincs egy olyan előadásnál, ahol ennyi különböző jelenetet láthatunk egymás után.”
Budapesten december 13-án, 14-én (kétszer is) és 15-én láthatóak az előadások.