Felmérés a lakosság életvitelhez szükséges ismereteiről
Ismereteinket és tapasztalatainkat felmérve leginkább a családi, párkapcsolati témában mozgunk otthonosan, ugyanakkor saját bevallásunk szerint a technikai dolgokkal és a pénzügyekkel állunk leginkább hadilábon – derült ki abból a friss kutatásból, melyet a Hogyankell.hu készített az Ipsos Observer Magyarország által biztosított adatok alapján. Mely területen érzi magát a leginkább magabiztosnak? – tette fel a kérdést a praktikus tanácsokkal szolgáló Hogyankell.hu. Az Ipsos Observer Magyarország kutatása által biztosított adatok szerint közel minden második válaszadó a család, a gyerekek és az emberi kapcsolatok terén. A kérdést nemek szerint vizsgálva már árnyaltabb a kép, a mindennapok során a hölgyek több mint 60 százalékának ez a legbiztosabb területe, míg a férfiak esetében ez szám már csak 25 százalék, ők a technikai témákban érzik magukat leginkább otthonosan (45 százalék). A Hogyankell.hu felmérése arra is rámutatott, hogy ráncaink számának gyarapodásával párhuzamosan egyes területeken növekszik magabiztosságunk: 50 felett már sokkal tapasztaltabbnak bizonyulunk mind a családdal, mind a munkával kapcsolatos kérdésekben, de ugyanez elmondható a filozófia és a vallás, valamint a művészet és a kultúra területén.
Senki nem ért a pénzügyekhez?
A kutatás keretében a Hogyankell.hu azt is megvizsgálta, mely területen érzik legkevésbé jártasnak magukat a magyarok. „Bár rengeteg műszaki kütyü vesz minket körül, a bizonytalansági ranglétra tetején a technikai dolgok állnak. Ezt követik a pénzügyek, minden negyedik válaszadó vallott úgy, hogy az élet e területén boldogul a legkevésbé” – mondta Kolma Kornél, a Hogyankell.hu wiki alapítója. A kutatás során az „örök érvényű igazság” is jól kirajzolódott: a nők legkevésbé a technikai dolgokkal boldogulnak, a férfiak a pénzügyek után főként a szépség, divat témájától idegenkednek. Az életkor előrehaladtával, 60 felé közeledve különösen az egészség, a szépség, a divat és a technikai dolgok terén fokozódik a bizonytalanságunk.
A férfiak a netről gyűjtik az információkat, a nők rokonaiktól is
A Hogyankell.hu megbízásából készült kutatás azt is vizsgálta, hogy hol tájékozódunk, ha jobban el szeretnénk mélyedni egy-egy témában. A nők leginkább az interneten néznek utána az aktuális kérdéseknek, amit szorosan a rokonoktól, barátoktól származó információgyűjtés követ. A férfiak közül viszont kétszer annyian fordulnak a világhálóhoz, mint az ismerőseikhez. Az információszerzés terén is megfigyelhető egy komoly generációs szakadék: míg a fiatalok kétharmada elsődlegesen az internetről tájékozódik, addig a nyugdíjas korúak mindössze 8 százaléka teszi ugyanezt, ők inkább szakkönyvet vagy újságot vesznek a kezükbe. Érdekes továbbá, hogy mind a diplomások, mind a munkába járók többsége az interneten keres rá az őket érdeklő dolgokra, a 8 általánost végzettek és a nem dolgozók jelentős része viszont rokonaitól, ismerőseitől tájékozódik.
A kutatás hátteréről:
Az Ipsos Observer Magyarország havi rendszerességgel futó Omnibusz kutatása standardizált kérdőíves módszerrel, laptopos, személyes megkérdezéssel történik. Az Ipsos Observer Omnibusz mintájába kerülő személyek összetételi aránya a legfontosabb társadalmi-demográfiai mutatók szerint (nemek, életkori csoportok, iskolai végzettség) megfelel a teljes 18 éven felüli népesség összetételének. A cikkben ismertetett eredményeket feltáró kutatás 1 000 válaszadó bevonásával, 2013. június 1-7. között zajlott.
Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!