2012. április 16-tól új szolgáltatással bővült a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálati tevékenysége. Ettől az időponttól kezdődően − függetlenül attól, hogy saját ügyében, vagy más adózó meghatalmazottjaként, képviselőjeként jár el − bárkinek lehetősége van arra, hogy meghatározott ügytípusok intézéséhez az interneten keresztül előre időpontot foglaljon, elkerülve ezzel a hosszadalmas sorban állást. Előzetes időpontfoglalásra jelenleg az adóigazolással, az illetőségigazolással, az ügyfélkapunyitással és az adókártya igényléssel kapcsolatos ügyekben van lehetőség. Az előre egyeztetett időpontban intézhető ügyek köre azonban 2012. november 5-étől tovább bővül a jövedelemigazolással, az egészségügyi szolgáltatási járulékkal, illetve a START kártya igénylésével kapcsolatos ügyekkel.
A fent említett ügykörben ügyintézési időpontot − a kizárólagos illetékességi körbe tartozó adóalanyok kivételével − valamennyi adózó a lakóhelyétől, székhelyétől függetlenül, a régió bármely központi ügyfélszolgálatán (3525 Miskolc, Kazinczy u 19; – 3300 Eger, Eszterházy tér 3-4.; – 3100 Salgótarján, Kassai sor 10.) előjegyezhet.
Internetes időpontfoglalásra a www.nav.gov.hu honlapon az ügyfélszolgálatok menüpont alatt van lehetőség. Időpontot előjegyezni legfeljebb két hétre előre, és legkorábban az időpont lefoglalását követő második napra lehet.
Az előzetes ügyfélszolgálati időpontfoglalással összefüggésben az időpont előjegyzését biztosító internetes felületen elhelyezett tájékoztatóban további hasznos információk olvashatók.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Észak-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága