Költségvetési módosító indítványt nyújt be az LMP, így szorgalmazná a vasúti kamionszállítás állami támogatását. A kérdés csak az, hogy a liberális törpepárt melyik vasúti árufuvarozási társaságot támogattatná az adófizetők pénzéből, mert a két meghatározó idegen fuvarcég, az osztrák és a román már felosztotta a magyar vasúti árufuvarozási piacot egymás között. A többi magánvasút egy kivételével mind külföldi többségi tulajdonban van. A „nagy hal” mellett vadásznak a piacon fuvarra, ha épp nincsenek megfenyegetve „ráutaló magatartással”.
Ha az LMP figyelte volna a Jobbik Magyarországért Mozgalom küzdelmét a magyar árufuvarozás visszaszerzése érdekében, vagy esetleg az ügy mellé állt volna, és részt venne egy új magyar árufuvarozási üzletág létrehozásában, akkor beszélhetnénk munkaerő-megtartásról, foglalkoztatási politikáról, beruházásokról. Azonban az LMP elődjének nem kellett volna privatizálni az egyetlen nyereséges vasúti vállalatot az osztrák ÖBB vasút javára. Igaz, 2008. január 2-án, amikor a kollaboránsok átjátszották a MÁV–Cargo üzletágat, még gondolatban sem voltak politikai pártként definiálva, csak az országot kiárusító SZDSZ bukása után születtek újjá.
A júdáspénz ára sok területen visszaköszön, ugyanis a vasúti RO-LA kocsikról lekerülő kamionok hamarabb tönkre teszik az útjainkat, tovább nő a légszennyezettség, több lesz a baleset, és minden egyéb rossz ránk szakad, ami ezzel jár.
Az 1,3 milliárd forint pályahasználati díjtól való elesésről már ne is beszéljünk, mert egyrészt összességében a közutak kára ennél nagyobb lesz, másrészt a MÁV ezeket a pénzeket nem a pályára költötte. Az idegen fuvaroztatók műszakilag kifogásolható kocsijai, mozdonyai pedig a vasúti pályahálózatunkat úgy tönkretették pár év alatt, hogy szinte mindenütt lassújelek díszítik a vasúti pályát.
Mert egyet tudni kell, hogy Európa közepén mi „csak” tranzit ország vagyunk az aranytojást tojó tyúk előnyeivel. De ezt már rég levágták…
Korondi Miklós, a Jobbik országgyűlési képviselője