Miskolc életében jelentős eseményre invitálta Dr. Kriza Ákos, Miskolc polgármestere a város fontos gazdasági, turisztikai szereplőit és a sajtó képviselőit. A prezentációval egybekötött sajtótájékoztatón bemutatták a város új arculatát.
Miskolc polgármestere elmondta: „Városunk kinőtte azt a szerepét, amibe éveken keresztül beskatulyázták. Most már úgy írnak a lapok rólunk, hogy: teremtő hangulat, erős lokálpatriotizmus és feltörekvési vágy… Az első és legfontosabb döntés az volt, hogy nem csak egy logót készítünk, hanem Miskolcot, mint márkát építjük fel. Az elmúlt két évben bebizonyítottuk, hogy ez a város színes, zsongó, élettel teli. A legutóbbi fesztiváljaink: a sörfesztivál és a CineFest, vagy a havonta jelentkező vásár, a színház új kezdeményezései, a Diósgyőri Várban rendezett programok, és még sorolhatnám, mi minden mutatja azt, hogy „Akkora vitalitás van ebben a városban, hogy ha a legcsekélyebb lehetőség nyílik meg a számára, óriási energiák fognak munkába lépni.”
Az új megjelenés kidolgozására olyan ügynökségek lettek felkérve, akik hasonló területen már bizonyítottak, tapasztalatot szereztek, akik már több esetben letették az asztalra egy cég, város vagy intézmény, márka arculatát.
A kreatív anyagokat egy zsűri bírálta le, amelynek minden tagja online módon kapta meg a kreatív anyagokat úgy, hogy a készítő ügynökségekre nem volt utalás, így egyik ügynökség sem volt beazonosítható. A zsűri tagjai egyenként értékelték a beérkezett anyagokat és tettek javaslatot a pályamunkák sorrendjére. Ezeket Réz András, a zsűri elnöke összesítette. A 7 tagú zsűriből 5 fő a Kreatív Műhely anyagát tartotta legjobbnak. Ezt követően felvettük a kapcsolatot a Kreatív Műhely-el, a nyertes ügynökséggel. A többi ügynökség és a zsűri tagjai is tájékoztatást kaptak a végeredményről.”
A zsűri elnöke Réz András filmesztéta, műfordító, forgatókönyvíró, reklámszakember elmondta, hogy rokona volt „a diósgyőri péknek”, így rengeteg időt töltött Miskolcon, de mint mondta, sajnos sokan még hazánkban sem tudják, hogy bizony a Diósgyőri Vár Miskolcon van, hogy Lillafüred Miskolcon van, hogy a Barlangfürdő Miskolc szerves része. Egymás nélkül nem léteznek. Ezért kell egy városnak, így Miskolcnak is megjelenésében is egységes logó, arculat. Uwe Mang, a miskolci Robert Bosch gazdasági igazgatója azt mondta: nagyon megtisztelő érzés volt a zsűri tagjának lenni és lehetőség nyílt arra is, hogy a régió legnagyobb munkáltatójának a nézőpontját képviselje. Igen fontos Miskolc pozitív arculatának kialakítása. A nehézipari város képének átalakulása ez egy innovatív, attraktív városképpé, munkalehetőséggel és jól képzett fiatalokkal. Bárdos István turisztikai menedzser, „Miskolc Város Turizmusáért” díjazott, a Menjünk világgá utazási kiállítás létrehozója, a zsűri tagja a következőket mondta: „Egy egységesen, következetesen használt arculat már önmagában is egy üzenet, amely azt mutatja, hogy a város önálló, csak rá jellemző jelképrendszerrel rendelkezik. Ez önmagában azonban csak egy jelkép, amelyet most meg kell tölteni tartalommal, megtalálva a megfelelő reklámhordozókat céltudatosan használva azt. Ez a következő időszak feladata mindannyiunk számára, hiszen a továbbiakban bárki, bárhol találkozik ezzel az emblémával mindig Miskolcra asszociál majd.” Homonna György festőművész, Miskolc város pedagógia díjasa kérdéseket fogalmazott meg magával szemben is. „Vajon én hogyan csinálnám? Melyikre szavazzak? A terveket szakemberek, komoly munkával hozták létre. Bírálhatjuk az ő munkájukat? Igen, nagy kihívás ez, megtiszteltetés és felelősség egy ilyen pályázatot zsűrizni. Örültem és köszönöm a lehetőséget!” A sajtótájékoztatón nem tudtak részt venni, de a zsűri tagjai voltak a miskolci születésű Vályi-Nagy Vilmos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Infokommunikációs államtitkár-helyettese, Ábrahám Kata nemzetközileg elismert designer, stylist és Kupcsik Adrián, a szintén miskolci születésű festőművész, dizájner. Ők üzeneteiket küldték el. Vályi-Nagy Vilmos : XXI. század jellemzője, hogy akarva akaratlanul hatalmas mennyiségű információhoz jutunk. Miskolc értéke a tudásalapú társadalom kiépítésében való részvétel, amiből személyesen én magam is sokat profitáltam. A város egyedi jellegzetességét kiemelő logó – ami az innováció, a megújulás bástyájának jelképe is egyben.