A BKV bevételei a 2010-es évhez képest 2011-ben közel egymilliárd forinttal alacsonyabbak, ugyanakkor a kiadások 4,4 milliárddal magasabbak voltak ugyanebben az időszakban. Ez a számadat különösen annak tükrében megdöbbentő, hogy a személyszállításból származó bevétel kimagasló arányban, több mint kétmilliárd forinttal növekedett, ami egyúttal azt is jelenti, hogy a lakossági tehervállalás kiterjedése mellett is egyre nagyobb veszteség keletkezik. Jól látható tehát, hogy sem a főváros sem a közlekedési vállalat nem képes önállóan kilábalni a szocialista-liberális városvezetés által felhalmozott mérhetetlen adósságból, ami újabb és újabb hitelek ismételt felvételét eredményezi. Súlyos és szakmailag rendkívül hibás az a minisztériumi, végső soron kormányzati politika, amely minden más államtól eltérően kivonul a főváros finanszírozásából.
A fennálló hitelállomány egy éves kamatköltsége megközelítette az 5,3 milliárd forintot. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy a teljes menetdíjbevétel több mint 10%-a egyenesen a finanszírozó hitelintézetekhez vándorol. A BKV adósságállománya 2011. év végére közel 65 milliárd forintra emelkedett, az egyre kritikusabb likviditási helyzetből pedig jól láthatólag csak a bankok húznak hasznot. Egy olyan végeláthatatlan adósságspirál jött létre, amelyből egyenesen következik a szolgáltatás színvonalának további romlása, egyes járatok kiszervezése, végső soron az utazóközönség terheinek további növekedése.
A fővárosi Jobbik, amint lehetősége lesz rá, hozzákezd a tömegközlekedés hálózatát, irányítását és működtetését érintő reformokhoz. A veszteséges üzemelés elsődleges okának felszámolásával olyan eredményes üzleti modell kialakítására nyílik lehetőség, amely az utazóközönség igényeinek megfelelő színvonalú szolgáltatás nyújtását alapozza meg.
Szabó György, a Jobbik fővárosi képviselője