A BKV és a Volán társaságok következő években szükségessé váló buszállomány cseréje lehetőséget adott volna a magyar buszgyártás felépítésére, ezzel azonban nem élt sem a kormány, sem a főváros vezetése. Az indoklás szerint a magyar buszgyárak sem kapacitásban, sem felkészültségben, sem pedig hitelképességben nem veszik fel a versenyt a nyugat-európai vállalatokkal, ezért kell ezeket a megrendeléseket külföldről teljesíteni.
A fővárosi Jobbik ezzel nem ért egyet, és felszólítja a kormányt, hogy gondolja át a magyar buszgyártás felvirágoztatását és támogatását, hogy az elkövetkező évek további megrendeléseit már magyar buszokkal tudjuk kielégíteni. Ezzel nem csak az iparág piaci megerősítését segítené elő, hanem munkahelyeket is teremtene. Ez különösen fontos lenne a jelenlegi helyzetben, amikor százával bocsátanak el embereket különböző nagyvállalatoktól. Nem csupán hirdetni kell óriásplakátokon, és a közszolgálati médiában a munkahelyteremtést, hanem tenni is kell érte, a magyar buszgyártás felvirágoztatása pedig kiváló alkalom erre.
A BKK új tendert ír ki a várnegyedben közlekedő midibuszokra. Ezeknek a járműveknek a gyártásában több magyar cég is képviselteti magát Európában, ezért a Jobbik felszólítja a közlekedési vállalatot, hogy a pályázatot úgy írja ki, hogy azon magyar buszgyártók is részt tudjanak venni. Ezek a cégek ugyanis Észak-Európában már bizonyították, hogy képesek felvenni a versenyt a nyugat-európai buszgyárakkal.
A fővárosi Jobbik szerint a várnegyedben közlekedő buszokra büszkén kellene majd tekintenünk, ez pedig csak akkor lehetséges, ha azt hazánkban gyártották le, magyar iparág felvirágoztatását lehetővé téve, magyar emberek foglalkoztatásával, magyar családok megélhetését biztosítva.
Losonczy Pál, a Jobbik fővárosi frakcióvezetője