Valótlan állításokat fogalmazott meg bizonyos termékek magyar jellegéről az Auchan, ami több millió forintba kerül a kiskereskedelmi láncnak. 10 millió forintos bírságot szabott ki az Auchanra a Gazdasági Versenyhivatal, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. A hatóság szerint a kiskereskedelmi lánc valótlanul keltette azt a látszatot bizonyos termékei népszerűsítése során, hogy azok magyar termékek.
Az Auchan 2010. augusztus 6. és 12. között nyomtatott és online reklámkiadványában, illetve egyéb hirdetéseiben egyes termékeit magyar népi motívummal, piros és zöld színekkel és Auchan Hungarikum felirattal népszerűsítette.
A magyar termék fogalmát a GVH döntésének időpontjában nem határozta meg jogszabály, ugyanakkor az érdemi döntés meghozatalához nem volt szükség a „magyar termék” fogalom elemeinek pontos meghatározására – áll az indoklásban.
A GVH eljárásában az Fttv. (fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. tv.) alapján járt el, mely kimondja, hogy megtévesztő az a kereskedelmi gyakorlat, amely olyan információt tartalmaz az áru származási helyére, eredetére vonatkozóan, ami alkalmas a fogyasztók befolyásolására, közölték.
Az eljárásában az átlagfogyasztó szemszögéből vizsgálták azt, hogy mi a magyar, vagyis azt, hogy mit tart a fogyasztó magyarnak, ehhez képest értékelték az Auchan kommunikációját. A GVH meglátása szerint a magyar termék fogalma hétköznapi értelmezésben a magyar alapanyagból, magyar cég által, magyar munkaerő közreműködésével, Magyarországon előállított termékeket jelöli.