Borászok jelentkezését is várják a Forum Hungaricum és a Hybridart címketervező pályázatán
A Hybridart Management és a Forum Hungaricum közös pályázatot hirdet, melynek célja a design és a bor találkozási pontján a fiatal grafikusművészek és borászok egymásra találásának elősegítése. Hosszú távon az együtt dolgozás lehetőségének megteremtése.
„Borászok jelentkezését is várják a Forum Hungaricum és a Hybridart címketervező pályázatán.”
Téma: CÉGÉR a jó bornak! Címke, és arculattervezés. A fiatal magyar borászok vizuális megjelenésének, és eladhatóságának javítása. A kiválasztott 10 fiatal grafikus 10 fiatal borász 1-1 borának/borcsaládjának tervez arculatot.
Az első fordulóban ifjabb Figula Mihály 2011-es Hét Hektár borához készítenek címketervet, az innen továbbjutó tíz pályázó szintén tíz borász egy-egy termékéhez készít majd újabb címkét. A legjobbakat mindkét fordulóban elismert grafikusművészekből, borkereskedőkből, borászokból, gasztronómusokból álló szakmai zsűri választja ki.
A kezdeményezéshez csatlakozni szándékozó borászok jelentkezését szeptember 10-ig várják.
A pályázatról
A kiírók a pályakezdő grafikusok és borászok együttműködési lehetőségét kívánják megteremteni, a projekt során létrejövő címketerveket a hazai bemutatón kívül nemzetközi kiállításon is bemutatják, Rómában, Párizsban és Berlinben. Az pályázat során tervezett címkék, és a közös tervezési munka, lehetnek akár egy új borászati arculat kialakításának kezdő lépései is, a cél mindenképpen az egységes márkakép megőrzése, vagy kialakítása, a bor eladhatóságának javítása.
Bár az elsőfordulós címketervek beküldési határidejéig még két hét van hátra, már eddig is jónéhány nívós grafikai pályázat érkezett az ígéretes díjazás mellett az izgalmas kihívásnak köszönhetően: a nyertes címke alkotója bruttó 1 millió forinttal gazdagodik, a második helyezett 300 ezer, a többi nyolc résztvevő 50 ezer forintot kap, a közönségdíj 250 ezret ér majd a tervezőnek.
Borász részvételi feltételek
A pályázatkiírók várják azon fiatal, negyven év alatti, borászok jelentkezését a programhoz, akik vállalják a címketervezési fázisban a grafikussal való együttműködést, illetve biztosítják számára a kellő információkat a borászatról, megismertetik őt a termőterülettel és a borokkal. A borkészítési stílusról és a szortimentről nyert impressziók segítik a grafikust abban, hogy valóban testreszabja a cégért, azt tükrözze a címke ami a palackban van, amit a borász el akar mondani a boráról.. A jelentkezés és a részvétel a borászok számára díjtalan. A borászok jelentkezésükkel vállalják, hogy a későbbiekben megjelenjenek termékeikkel a kezdeményezés hazai társrendezvényein.
Amit a Forum Hungaricum és a Hybridart biztosít:
– profi grafikus által tervezett címke/arculat, melyet korlátlanul használhatnak termékeiken
-a pincészet ismertségének növelése – a projectet szeptember október hónapokban erős média megjelenéssel támogatják
– bemutatkozási és értékesítési lehetőség a október 23-november 4 között a Erzsébet tér melletti Cégér fesztiválon, ahol kiállítás keretében bemutatják a tervezett címkéket és a borászatokat, étterem vendégeikkel.
A jelentkezők borait a CEWI szakmai kóstolón értékeli, ennek eredményei alapján választják ki a tíz borász résztvevőt.
A jelentkezéseket az info@hybridart.hu e-mailcímen várják a szükséges információk – borászat neve, borvidék, pályázott bor, szőlőfajták, terület nagysága, dűlők, termékválaszték – megadásával és két palack bor beküldésével.
A jelentkezők borait a CEWI szakmai kóstolón értékeli, ennek eredményei alapján választják ki a tíz borász résztvevőt.
A jelentkezéseket az info@hybridart.hu e-mailcímen várják a szükséges információk – borászat neve, borvidék, pályázott bor, szőlőfajták, terület nagysága, dűlők, termékválaszték – megadásával.
A pályázatról részletesen itt olvashat: www.hybridart.hu