Az Eurobarometer felmérése szerint az európai polgárok 90 százaléka bevásárláskor fontosabbnak tartja az ételek árát és minőségét, mint azt, hogy honnan származik a termék.
Az Eurobarometer most közölt közvélemény-kutatása azt mutatja, hogy vásárlásnál a döntést elsősorban az ár és minőség befolyásolja. A megkérdezettek 71 százaléka mondta azt, hogy befolyásolja döntését az étel származási helye is, valamint 47 százalék tartja fontosnak a termék márkáját.
A felmérés, amely során 26 500 15 évnél idősebb európai polgárt kérdeztek meg, azt is megmutatta, hogy az árnál fontosabb a minőség, a megkérdezettek 91 százaléka először a minőséget nézi meg és utána a termék árát. A polgárok 24 százaléka bevallása szerint felismeri az EU-ökocímkét a termékeken, azonban ez az arány kevesebb mint két éve volt, a kezdeményezés bejelentésekor. Továbbá a megkérdezettek egyöntetűen úgy gondolják, hogy a mezőgazdaság hasznos a környezet számára.