A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. (Vodafone) és a Magyar Telekom Nyrt. (Magyar Telekom) a mobilinternet-hálózatukat népszerűsítő kereskedelmi kommunikációjukban jogsértő összehasonlító reklámokat alkalmaztak. A jogsértés elkövetéséért mindkét vállalkozást jelentős bírság megfizetésére kötelezte a Hivatal.
A Vodafone 2010. december 1. és 2011. június 4. között hirdetéseiben saját mobil adathálózatára vonatkozóan kiemelt üzenetként fogalmazta meg, hogy az a „leggyorsabb”és a „legjobb mobil adathálózat”. A kampányokban megjelent reklámszövegek ( „Magyarország leggyorsabb mobil adathálózata”, „Nálunk böngészhetsz a leggyorsabban a hazai mobilszolgáltatók közül” ) a fogyasztókban azt a benyomást kelthették, hogy a Vodafone (adat) hálózatában érhető el a legnagyobb le- és feltöltési, illetve webböngészési sebesség. A Vodafone adathálózatának teljesítményére vonatkozó saját felmérése eredményeire alapozva emelte ki a hálózati szolgáltatások kedvező tulajdonságait, azonban a vizsgálat során bebizonyosodott, hogy a mérések nem reprezentálták a mobilinternet szolgáltatás szempontjából lefedettnek tekinthető teljes területet. A mérés alapján legfeljebb a magyarországi nagyvárosokban (Budapesten, Debrecenben, Győrött, Kecskeméten, Nyíregyházán, Pécsett, Szegeden és Székesfehérváron) irányadó helyzetre lehetett volna következtetéseket levonni, azonban a reklámok országszerte minden fogyasztónak szóltak. A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás a reklám fő üzenetének megfogalmazásával megtévesztette a fogyasztókat.
A Magyar Telekom 2011. február 24. és 2011. március 31. között a mobil adathálózatát népszerűsítő kampányában „a leggyorsabb mobil adathálózat” és a „leggyorsabb szélessávú mobil adathálózat” üzeneteket emelte ki, ezzel azt közvetítette a fogyasztók felé, hogy ha a Magyar Telekom hálózatát használják, akkor mindig, minden esetben a leggyorsabb szolgáltatást vehetik igénybe. Az állítások alapjául szolgáló mérések azonban csak a letöltésre és a feltöltésre vonatkoztak, nem vizsgálták a webböngészési sebességet, valamint a sikeresség arányát a le- és feltöltések és a webböngészés körében. Ennek megfelelően a hálózat sebességére általában utaló reklámállítás nem támasztható alá a mérés eredményeivel.
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozások a fenti magatartásukkal jogszerűtlen összehasonlító reklámokat alkalmaztak és a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, ezért a Vodafone-t 50.000.000 Ft, a Magyar Telekom-ot 100.000.000 Ft bírság megfizetésére kötelezte. A bírságösszegek különbségét elsősorban a reklámokra fordított kiadások eltérő mértéke indokolta.