Valós gazdasági problémákat modellezve sajátítottak el gazdasági alapismereteket felső tagozatos diákok az ELTE Bibó István Szakkollégium állampolgári nevelés táborában. A program résztvevői arra keresték a választ, hogyan működik a gazdaság, és mi az egyén szerepe, felelőssége a gazdasági folyamatokban. A diákok a gazdasági ismereteket a Családi Kasszasikerek Program által kidolgozott szerepjáték segítségével tanulták. A résztvevők a négynapos találkozón állampolgári ismereteket is kaptak útravalóul, többek között közjogi, környezetvédelmi, esélyegyenlőségi, és egészség-megőrzési területen.
Az ELTE Bibó István Szakkollégium idén tizenkettedik alkalommal rendezte meg az Állampolgári Nevelés Tábort 2011. április 19. és 23. között. A Szakkollégium egyetemista önkéntesei idén Szandaváron látták vendégül a Bibó István nevét viselő iskolákból érkezett mintegy ötven középiskolást és pedagógust. A tábor megrendezését az „Önálló lépések a tudomány területén” című, TÁMOP 4.2.2./B-10/1-2010-0030 számú pályázat, valamint a Külügyminisztérium pályázati finanszírozása mellett többek között ismét a Provident Pénzügyi Zrt. támogatása tette lehetővé.
A táborban sport- és szabadidős programok mellett állampolgári ismereteket tanulhattak a résztvevők, többek között közjogi, környezetvédelmi, esélyegyenlőségi, egészség-megőrzési és családgazdálkodási területen.
A program főszervezője elmondta: „Az ELTE Bibó István Szakkollégium hallgatóinak célja az Állampolgári Nevelés Tábor résztvevőinek hasznos ismeretek adása mind az egyes állampolgári jogok, mind más, a mindennapi életben felmerülő gyakorlati ismeretek tekintetében. A közjogi, pénzügyi és az egészséges környezettel kapcsolatos ismeretek az egyén felelős életvezetésére nevelnek, s mint ilyenek közösségünk egyik legfontosabb értékének tekinthetők. Táborunk ezen közös értékek köré épül, ezért működhet sikeresen már évek óta.”
„A gazdasági problémák egyik leghatásosabb gyógymódja, ha már az iskolákban felkészítjük a fiatalokat arra, hogyan működik a gazdaság és mi lesz benne a szerepük benne – szakértőtársaimmal együtt őszintén reméljük, hogy az új Nemzeti Alaptanterv kellő mélységben foglalkozik majd ezzel a területtel, hiszen ez nagyban meghatározza: mennyire lesz sikeres és fenntartható az ország gazdálkodása a következő évtizedekben.” – mondta el Hajna Csongor, a Családi Kasszasikerek Program vezetője.
„A diákok csokorba szedték a jelenlegi szerintük legégetőbb gazdasági problémákat, majd ezekre közösen megoldásokat kerestek. A fiatalok meglepően tájékozottak voltak, ami jelzi, hogy a válság érzékenyen érintette a legtöbb háztartást. Jó volt látni, ahogy a diákok kezelték a problémákat, és a játékban elmélyülve azonosultak a szereplőkkel, élethelyzetekkel.”– tette hozzá a program vezetője.