Az Ügyfélkapu segítségével az adózók személyazonosságuk igazolása mellett, biztonságosan kapcsolatba léphetnek az elektronikus ügyintézést nyújtó intézményekkel, hivatali ügyeiket könnyebben, gyorsabban és kevesebb utánajárással intézhetik. A szolgáltatás komplex struktúrája a www.magyarorszag.hu honlapon érhető el. Az állami adóhatóság – szolgáltató jellegének erősítése érdekében – törekszik arra, hogy az adózók számára kényelmes ügyfélkapcsolati megoldásokat biztosítson. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Adóigazgatósága miskolci központi ügyfélszolgálata mellett, valamennyi kirendeltségen lehetőség van ingyenes ügyfélkapu nyitásra. A regisztrációhoz személyazonosításra alkalmas okmányra és egy működő e-mail címre van szükség.
Fontos, hogy a NAV ügyfélszolgálatain kizárólag első esetben lehet az regisztrálni, amennyiben már korábban nyitott ügyfélkapuval kapcsolatban merül fel probléma, az továbbra is az okmányirodáknál rendezhető.
Az állami adóhatóság tevékenységét érintő néhány kiemelt elektronikus szolgáltatás:
– adóbevallások és adatszolgáltatások elektronikus úton történő benyújtása,
– bejelentési és változás-bejelentési kötelezettségek teljesítése,
– adóigazolás, jövedelemigazolás, illetőségigazolás, valamint köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétel iránti kérelem benyújtása,
– fizetési kedvezmény iránti kérelmek benyújtása,
– adóalany-nyilvántartási törzsadatok és folyószámla adatok lekérdezése.
Ügyfélkapuval kapcsolatos hasznos információk, elérhetőségek:
– Ügyfélszolgálatok címe, nyitva tartása a www.nav.gov.hu,
– Segítségkérés a https://ugyfélkapu.magyarorszag.hu, a http://www.nyilvantarto.hu, valamint a http://www.ugyfelkozpont.hu internetes honlapokon.
– E-mail küldhető: 1818@ugyfelvonal.hu, nyilvantarto.hivatal@mail.ahiv.hu címre.
– Egész nap elérhető ügyfélvonal: 1818 kormányzati KÉK szám.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Adóigazgatósága