A Werk Akadémia kurátor képzésének célja a hallgatók bevezetése a műgyűjtés és műkereskedelem alapvető összefüggéseibe, a kortárs galériák működésének kulisszatitkaiba.
A képzés bemutatja a műtárgy piac nemzetközi és hazai trendjeit, különös tekintettel a képzőművészeti alkotásokra, a piac jellemzőit, annak összetételét, legfontosabb szereplőit és értékesítési irányait. Bemutatja a piac és a gyűjtő kapcsolatát, a műkereskedelem szervezeti és gazdasági rendszerét, a kereskedelem elemi technikáit, értékesítési formáit és marketing-kommunikációs stratégiáját. A képzés alapvető kommunikációs és prezentációs ismereteket, vállalkozási és szerzői jogi ismereteket ad.
A Werk kurátor képzése erősen gyakorlatorientált, a szak hallgatói bekapcsolódnak az általuk kiválasztott galériák munkájába.
A szak elméleti órái:
Trendek, áramlatok, irányzatok a képzőművészetben
A kortárs hazai és nemzetközi képzőművészet főbb alkotói és piaci megítélésük
Vállalkozási ismeretek
Szerzői jogi ismeretek
Kommunikációs és prezentációs technikák
A sajtómunka
Marketing és reklám ismeretek
Brandépítés
A képzőművészeti újságírás sajátosságai
A képzésben résztvevő főbb tanárok:
Révész Emese művészettörténész,
Schulcz Katalin irodalom-és művelődéstörténész, szerkesztő, műfordító,
Topor Tünde főszerkesztő (Artmagazin),
Einspach Gábor igazságügyi szakértő (Kieselbach Galéria),
Hajdu László kommunikációs szakember, ügyvezető igazgató (Fama PR Kommunikációs Műhely) ,
Kollmann Áron kreatív igazgató (Republic2 BTL Ügynökség),
Tóth Márk közgazdász,
Németh Zsolt ügyvéd,
Réz András esztéta
Gyakorlati képzési helyek 2012 januárjáig:
Várfok Galéria, Biksady Galéria, Kieselbach Galéria, Ludwig Múzeum; A lista folyamatosan bővül.
A képzés minimum 40 óra elméleti és 120 óra gyakorlati órát tartalmaz.