A Jobbikot teljes mértékben felháborítja a Malév kényszerű leállása. A magyar légitársaság ugyanis a róla készült Fehér Könyv tanúbizonysága szerint éves szinten 70 milliárd forint bevételhez juttatja a magyar államot, miközben hosszú évek gazdasági bűncselekményeket is kimerítő vezetése után tavaly 24 milliárd forintos veszteséget termelt. A légitársaság pénzügyi egyenlege tehát az állam szempontjából még a vállalat veszteséges működésének dacára is jelentős, több tízmilliárd forintos többletet mutatott. Ki kell jelenteni: a Malév csődjéhez a végső lökést az Európai Unió állami támogatást megtiltó döntése adta meg, tehát közvetlenül Brüsszel tehet a Malév és utasai körében kialakult áldatlan állapotokról.
A Jobbik konstruktív nemzeti ellenzékként mindig kínál szakmai javaslatot a gazdasági problémák orvoslására. Ezért az Országgyűlés Gazdasági és informatikai bizottságának alelnökeként tegnap tárgyalásokat folytattam Pleschinger Gyulával, a Nemzetgazdasági Minisztérium adó- és pénzügyekért felelős államtitkárával. Ismét megfogalmaztam azt a korábbi javaslatunkat, mely szerint a Malév megmenthető, illetve újjáéleszthető. Ehhez az szükséges, hogy a kormány az eddigi célzott tőkejuttatások helyett szektoriális adókedvezményeket nyújtson a hazai légitársaságok javára. Ebben az esetben a Malévhoz ugyanúgy eljut az állami segítség, ám a szubvencionálás már nem ütközik az uniós jogba. Javaslatunk alkalmas lehet a Malév és más magyar légitársaságok versenyképességének nemzetközi javítására, sőt akár arra is, hogy a nyújtandó adókedvezményekkel más országokból hazánkba csábítsuk a hasonló cégeket és azok a magyar költségvetés számára fizessenek adót.
Őszintén bízunk abban, hogy a magyar kormány az adóterhelések szempontjából nem csak a dakota közmondásokat tartja szem előtt, hanem a magyar közmondásokat is: aki sokat markol, keveset fog. A magyar gazdaság és ezen belül a légitársaságok lényegesen versenyképesebbek lehetnének a jelenleginél alacsonyabb adóterhelés mellett.
Volner János, a Jobbik frakcióvezető-helyettese