A közbeszerzési eljárások során kiállítandó bizonylatokra vonatkozóan rendelkezéseket tartalmaz az Áfa törvény és a közbeszerzési törvény is. A gyakorlatban problémaként merül(het) fel, hogy hogyan tud a kibocsátó (ajánlattevő) egyidejűleg megfelelni mindkét törvény előírásainak. A javasolt és követendő megoldás az lehet, ha az ajánlattevő az Áfa törvény rendelkezéseinek megfelelően bocsátja ki az ajánlatkérő felé a számlát, majd amellett például egyéb – nem az Áfa törvény szerinti (azaz adóügyi bizonylatnak nem minősülő) – olyan bizonylatot ad át részére, amelyen a közbeszerzési törvény szerinti adatok szerepelnek, és amelyen felvezeti, hogy az érintett bizonylat az alvállalkozói teljesítmények kifizetéséhez, illetve a saját teljesítmény kifizetéséhez készült.
Értelemszerűen adózási és számviteli szempontból az Áfa törvény szerinti számlát kell alapbizonylatnak tekinteni, a javasolt egyéb bizonylatokat a konkrét kifizetéseknek a közbeszerzési törvény szerinti teljesítéséhez szükséges dokumentumoknak kell tekinteni.
Az, hogy az egyes bizonylatokról egyértelműen eldönthető legyen, hogy melyik az Áfa törvény szerinti számla, és melyek azok, amelyek kizárólag a közbeszerzési törvénynek való megfelelést szolgálják, a bizonylatokon történő szöveges megjelöléssel biztosítható.
A számlázás további szabályairól bővebben tájékozódhat telefonon a NAV Általános Tájékoztató Contact Centerén (06-40/42-42-42) keresztül.
Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Észak-Magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága