2024. 10. 27. vasárnap

Szabina
1 EUR 405 HUF
1 GBP 485 HUF
Kezdőlap » Hírek » Kék-Hírek » Katedra: Az objektív felelősség intézménye a KRESZ szabályok tükrében

Katedra: Az objektív felelősség intézménye a KRESZ szabályok tükrében

A Belügyi Szemle idei évi harmadik száma jelentős terjedelemben foglalkozik a közúti közlekedés témájával. A tudományos folyóirat egyik dolgozatát szerzőtársként a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának helyettes vezetője jegyzi.

Dr. Andrik Szilárd és PhD. Dr. Román Róbert közös munkájaként jelent meg ,,Az objektív felelősség intézménye a KRESZ szabályok tükrében” c. írás. Dr. Andrik Szilárd rendőr őrnagyi rendfokozatban helyettes vezetőként a megyei rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályán dolgozik, szerzőtársa PhD. Dr. Román Róbert ügyvéd, egyben az Eszterházy Károly Főiskola Közgazdaságtan és Jog Tanszékének főiskolai docense.

A publikációban a szerzők a KRESZ szabályok és az objektív felelősség között húzódó ellentmondások feltárására vállalkoztak, így külön taglalva az egyes szabályszegés típusokat és azokat az élethelyzeteket, amelyek az objektív felelősség bírság kiszabása során szerepet játszhatnak. A hazai és külföldi bírságolási gyakorlatot is figyelembe véve keresnek választ és megoldást munkájukban.

Mint Dr. Andrik őrnagy elmondta: közös dolgozatukkal elsősorban a szakmai munka fejlesztését kívánták elősegíteni, a tudományos cikkben megtalálhatóak személyes munkavégzésének eddigi tapasztalatai is.

 

 

A tudományos cikk – információs háttér

Az objektív felelősség intézményével hazánkban 2008. évben egy újfajta szankciótípus jelent meg a közúti közlekedés körében, ahol elsősorban az üzembentartó tartozik felelősséggel azért, hogy gépjárművével a közlekedési szabályokat betartsák. A KRESZ szabályaiból és a természetvédelmi rendelkezésekből kiemelt szabályszegések tekintetében a jogalkotó a szabálysértésektől eltérően, fix összegű bírságokat állapít meg, így a jogalkalmazás során a bírság megállapításakor szubjektív tényezők nem játszhatnak szerepet. Fontos továbbá, hogy az objektív felelősség körébe tartozó szabályszegés a külön jogszabálynak megfelelő technikai eszközzel is rögzített legyen, emellett az előírt informatikai rendszer is rendelkezésre álljon.

Az objektív felelősség intézménye amellett, hogy újítást jelent és a közlekedés biztonságának javítását is elősegíti, az alkalmazási gyakorlatban eltelt idő rámutatott hiányosságaira is. A KRESZ szabályok szankcionálása képi felvételek alapján, illetőleg a bírság közigazgatási szabályok szerinti alkalmazhatósága új helyzet elé állította a hatóságokat is, amely a szabálysértésektől eltérő új gyakorlat kialakítását is jelentette. A jogszabályok ennek tekintetében többször módosultak, illetőleg e tárgyban 2009. évben alkotmánybírósági döntés is született.

 

B-A-Z. MRFK. Kommunikációs Iroda

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

NAV: „Fekete bolt”
Közel kétszáz kiló fogyasztási dohányt, több mint száz karton cigarettát, hamis ruhákat és mosószert találtak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevet…
NAV: Illatozó alkatrészek
Az M5-ös autópálya Bács-Kiskun vármegyei szakaszán akadt fenn csaknem ezer üveg hamis parfümmel egy bolgár furgon. A szakértő közel 17 millió forintra…
NAV: Karóra ponyvázva
Csaknem hetvenmillió forint vagyoni hátrányt okoztak azok a hamis karórák, amelyeket a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevetési Igazgatóságának pénzü…

További cikkek

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp