Szokás azzal viccelődni, hogy az nem is igazi Litkey, aki nem vitorlázik. A hamarosan rajtoló VI. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság mezőnye is szegényebb lenne, ha a sokszoros magyar bajnok Litkey Farkas és csapata, a Magyar Építő Sailing Team nem venne részt a küzdelemben. Azáltal pedig, hogy a kilencszeres Kékszalag-győztes kapitány az igazán sportos JOD 35-ös osztályt választotta, már az is kérdéses, hogy mit nevezhetünk majd „király kategóriának”, hiszen Czégai Péter vezényletével a Subaru Sailing Team a nagyobb, Dufour 44-es flottára voksolt. Miközben a Salona 37 R osztályt sem szabad figyelmen kívül hagyni, mert – többek között – itt versenyez a tavalyi Bavaria 47-es bajnok Pallay Tibor a KÉSZ – DAK Sailing Team-el; valamint a SpiriTuss Sailing Team, Tuss Miklóssal a kormány mögött.
A kihívást kereső vitorlázók üdvözlik a mezőnyben Litkey Farkast, akivel a csapatról, esélyekről és a felkészülésről beszélgettünk:
-Mit lehet tudni a csapatról?
-A Magyar Építő Sailing Team a tengeri bajnokságon nagyjából hasonló a tavalyihoz. Persze lesznek apró változások, de az a cél, hogy megpróbáljunk szinte változatlan felállásban rajthoz állni.
-Miért a JOD 35-re esett a választásod?
-Bár ilyen hajóval még nem mentünk, mégis ez áll a legközelebb a Nautic-hoz, amit jól ismerünk, van tapasztalatunk. A tömege szinte azonos és hasonló menet tulajdonságokkal rendelkezik.
– Készültetek a szezonban kimondottan a tengeri bajnokságra?
– Erre sajnos nem volt lehetőségünk. Persze vitorláztunk már idén kétszer tengeren, de az nem nevezhető komoly felkészülésnek. A JOD 35-ről pedig próbálunk minden elérhető adatot megszerezni, így fejben készülünk. Természetesen győzni jövünk, csak így van értelme elindulni. Azt hiszem az erőnk is megvan hozzá, de majd a végén meglátjuk kinek jön ki jobban a lépés.
-Már szinte kötelező kérdés, hogy mit szólsz a változásokhoz a tengeri bajnokság körül?
– Az északi terep mindenki számára új, ami kicsit kiegyenlíti az esélyeket, ez mindenképp pozitívum. Üdvözlöm a több túraversenyt és kimondottan örülök az éjszakai menetnek.
A szervezés sikere pedig sokban függ attól, hogy milyen időjárást fogunk ki. Azt szeretném, hogy ha van szél, akkor vitorlás versenyezzünk, ne üljünk a parton, az nagyon drága egy vitorlázónak, és elveszi mindenki kedvét. Az új szervező iránt a bizalom tehát adott. Számomra ennek a versenynek a legnagyobb értéke, hogy meghosszabbítja a szezont. Ezért fontos, hogy megmaradjon és éljen tovább.
A Magyar Építő Sailing Team-et több éve Joó Kálmán csapat vezető munkája segíti. „Győzelmet várok a csapattól. Litkey Farkast tartom az egyik legjobb magyar versenyvitorlázónak, megtiszteltetés, hogy befogadtak a csapatba és, hogy együtt vitorlázhatok velük.”
Egyéni nevezőket is várnak a VI. MTNB-ra
Amennyiben bárki harcba szállna a tengeri magyar bajnoki címért, de nem sikerült csapatot szervezni az októberi VI. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokságra, most egyénileg is jelentkezhet! A szervező csapat a JOD 35-ös flottához várja az egyénileg nevezőket.
Az egyéni nevezési díj 640 € / fő, amely az ellátáson kívül minden költséget tartalmaz: hajóbérlés, hajónevezés, személyi nevezés, spinnaker, hajótakarítás, szállás hajón.