Egy több mint kilencvenmilliós beruházás kellős közepén tartanak az Ózdi Hulladékgazdálkodási Kft-nél. A cég Zrínyi úti telephelyén novemberre olyan körülményeket teremtenek, ami már abszolút megfelel a kor követelményeinek. A tervek már korábban elkészültek, de csak a közelmúltban nyílt lehetőségük arra, hogy benyújtsák a pályázatukat.
Az Európai Unió támogatásra méltónak ítélte meg az írásos anyagot, majd ötvenmillió forintot nyert a társaság a telephely fejlesztésre. A teljes bekerülési költség azonban meghaladja a kilencven milliót, így tehát komoly önrészt is biztosítani kellett.
– A tulajdonosi körrel úgy állapodtunk meg, hogy a keletkező eredmények a felújítás elkészültéig mind vissza lesznek forgatva – fogalmazott Suszter Sándor, az Ózdi Hulladékgazdálkodási Kft. ügyvezetője. – Nyilván ekkora összeget egy év alatt nem tudunk kitermelni, így igénybe kellett vennünk banki segítséget és a cégcsoporton belül is megkapjuk a megfelelő segítséget.
A telephely fejlesztés nagyon összetett feladat, de ha minden a terveknek megfelelően alakul, akkor az a későbbiekben komoly hasznára lesz a társaságnak. A Zrínyi úton az elmúlt években erősen elavult körülmények között dolgoztak az alkalmazottak, ezen változtat a mostani pályázat.
– Nagyon lerobbant, lerombolt épületeket lehetett itt megtalálni, amelyek egyáltalán nem voltak közművesítve – folytatta Suszter Sándor. – A pályázat részeként kiépítettük a víz, villany, gáz és szennyvízrendszert, és most már a csapadékvíz elvezetés is megoldott. Kialakítottunk egy öltöző és fürdő blokkot, amivel a dolgozók komfortérzetét sikerült javítani. Arra is törekednünk kellett, hogy a nagy értékű gépjárművek és a gyűjtőedények kisebb javítását helyben tudjuk megoldani, ezért létesítettünk egy karbantartó műhelyt is. Itt három fővel hatékonyan el tudjuk látni a feladatokat. A régi garázsok egyikében egy mosó helyiséget hoztunk létre, a kocsik és tárolók tisztán tartására. Felújítottuk a 12 beállásos garázst, ami biztosítja, hogy az egyre korszerűbbé váló gépkocsiparkunkat megóvjuk az időjárás viszontagságaitól.
Ezen kívül az ÓHG. Kft-nél egy új irodablokkot is kialakítottak. Az adminisztratív feladatokat ellátó kollégáknak is javultak a munkafeltételei, és az ügyfelek is sokkal kulturáltabb körülmények között rendezhetik a számlázással kapcsolatos teendőiket. A telephely felújítás novemberre fejeződik be, most egy új portát húznak föl, és a belső zöldterület kialakítása van még hátra.