2024. 11. 22. péntek

Cecília
1 EUR 411 HUF
1 GBP 494 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Etikett, protokoll » Illemszabályok a munkahelyen

Illemszabályok a munkahelyen

A Lánchíd Rádióban 2010.július 20.-án elhangzott interjú dr. Vámos Lászlóné – Katalinnal

– Hogyan lehet egy légtérben egymáshoz alkalmazkodva dolgozni?

– Több cégnél ma már egy légterű irodába zsúfolják össze a munkatársakat, ami megnehezíti a mindennapokat, különösen akkor, ha még napközben ügyfeleket is fogadnak. Bár fontos az oldott légkör, de néhány íratlan szabályt illik betartani.

– Vajon milyen problémák merülhetnek fel az összezártságban?

– 2010. július 20.-án – az előző hetekhez hasonlóan – óriási volt a hőség hazánkban. A nyári nagy melegben, a munkahelyek többségében klímaberendezés működik. Időnként ádáz csata folyik a munkatársak között azért, hogy ki kezelje  a távirányítót. Vannak, akiknek folyamatosan torokgyulladásuk van, másoknak izületi bántalmaik vannak. Nehéz dolguk van azoknak is, akik a hideg levegőt fújó berendezés alatt vagy annak közelében ülnek. A megfázásra érzékeny embereknek bizony nem könnyű mindezt nyolc órán keresztül elviselni. A célszerű az lenne, ha olyan hőmérsékletre állítanák be a klímaberendezést, hogy az mindenkinek megfeleljen. De ahol tíz- tizenöt ember dolgozik egy légtérben, ez majdhogynem kivitelezhetetlen. Egyébként a klímahasználatra nincs külön szabályzat.
-Vannak olyan dolgozók, akik az ebédet nem az étkezdében, hanem a saját íróasztaluknál fogyasztják el. Köztudott, hogy a gyulai kolbász, vagy halféleség olyan ételszagot terjeszt, ami többek számára kellemetlen. A klímaberendezés még segíti is az ételszagot a terjedésében.

– Ez a probléma úgy oldható meg, hogy a munkatársak közül valaki négyszemközt megkéri a kollégát a többiek nevében arra, hogy a jövőben a cégnek erre kijelölt helyiségében fogyassza el az ebédjét.
– Többek rossz szemmel nézik a kollégák irdatlan rendetlenségét, az otthagyott ételmaradékot az íróasztalon.

Ezt már nem négyszemközt kell megbeszélni, hanem többek előtt kell megtenni annak reményében, hogy az illető elszégyelli magát.

– Gyakran eltűnnek a tollak az íróasztalokról. Bár ez fogyóeszköznek számít, de van egy határ, amit nem illik túllépni.

Valószínűleg az a helyes, ha valamelyik munkatárs hangosan megjegyzést tesz erre vonatkozólag abban a reményben, hogy „kapcsol” az illető.

Nem ritka eset, hogy a kollégák magán-, és céges ügyeiket a cég vonalas telefonján intézik el. Sajnos különböző hangerővel beszélnek olyan témákról is, ami senkit nem érdekel, mint pl. az illető magánélete és annak részletei.

-Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy rá kell hangosan kérdezni a problémára, még esetleg ugratni is lehet vele. Remélhetőleg később diszkrétebben fogja elintézni a telefonálást és a magánügyeit. De ha úgy tapasztaljuk, hogy érzékeny emberről van szó, akkor elég őt halkan figyelmeztetni.

-Vannak olyan kollégák, akik a közös helyiség ajtaját erősen csapkodják, bevágják maguk után.

– Akár a többiek előtt is meg lehet kérni arra, hogy ezt hagyja abba. Otthon úgy csapkodhatja az ajtót, ahogy akarja, de itt a munkahelyén, ez nem helyénvaló.

Végül soha ne pletykáljon senki. „Sose beszélj a kollégádról olyat, amit a szemébe mondva már nem vállalnál.„  A pletykával bárkit tönkre lehet tenni.

A munkahelyi ittasságra nincs magyarázat. Akinél ez megismétlődik, az számítson az elbocsátásra.-protokoll-info.hu-

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Üdv a pénzügy világában!
Az iskolás évek alatt sokan abszolút távol érezzük magunktól a matematikával összefüggő tantárgyakat, aztán a felnőtt életünkben mégis pénzügyekkel, s…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp