Rippel Viktor és Rippel Ferenc együtt piruetteztek a versenypályán
Az újonnan elkészült versenypálya bőven tartogatott meglepetéseket a versenyzők számára. Ez alkalommal megváltoztak a megszokott eredmények, mivel itt mindenki egyenlő esélyekkel indult. Természetesen a Porschék most is jól teljesítettek, azonban a kistúraautó kategória, a formula autós verseny, illetve a Genex Suzuki Bio Kupa résztvevői sorozatosan estek ki vagy ütköztek egymással. Kovács Tamás megnyerte a BMW 325i Challenge magyar és osztrák futamát. A VIP autók is látványos harcot vívtak, aminek tanúja lehetett a népes szurkolótábor is.
A túraautók vasárnapi versenyén ismét kegyes volt az időjárás a résztvevőkhöz, így verőfényes napsütésben vághatott neki a mezőny a 25 perc+1 körös versenytávnak.
Majdnem olyan volt, mintha lemásolták volna a szombati verseny rajtrácsának első hat helyezését, azzal a különbséggel, hogy a pole pozíciót Zdeno Mikulásko (Porsche 997) szerezte meg, így Walter Csabának (Porsche 911) be kellett érnie a második rajtkockával.
Az utolsó pillanatban még annyi változás történt, hogy Zentai Sándor (V8 STAR Jaguar) egy váratlan műszaki hiba miatt nem tudott rajthoz állni, így a szabályok értelmében az ötödik rajtkocka üresen maradt.
A rajt nem volt annyira problémamentes, mint az előző futamon: Nagy Norbert (Ford Fiesta) a célegyenes utáni kanyarban összeütközött az egyik Mazdával, így a Fiesta bal eleje egy kissé megsérült. Szerencsére komolyabb baj nem történt, így mindketten folytatni tudták a versenyt. Walter Csaba egy leheletnyivel jobban kapta el a rajtot, de a célegyenes végi kanyarban már Mikulásko autózott az élen. Őket Bódis Kálmán (Porsche 911 GT3) és Florian Renauer (Ginetta G 50) követte, ugyanúgy, ahogyan egy nappal korábban is.
Ezután Kazár Miklós (Seat Leon Cup) következett, majd a „kétliter” alatti kategória listavezetője Gáspár Csaba (Alfa Romeo 156 S2000) tartotta pozícióját a Seat Leon Kupás Gál Szabolcs előtt. Gált Németh András (Alfa Romeo 155 D2) követte, akinek autója a mai napon műszaki hiba nélkül teljesítette a távot.
Kicsivel hátrébb Walterné Dancsó Adrienn (Opel Astra) és Szabolcs Róbert (Renault Clio) vívtak hatalmas csatát az 1600 ccm alatti kategória első helyéért. A két versenyző rendkívül látványos küzdelmet mutatott be az első körökben. Szinte egymás mellett haladtak, hol egyikük, hol másikuk volt előrébb, attól függően, hogy éppen jobbos, vagy balos kanyar következett, és éppen melyikük került ezáltal a kedvezőbb kanyarívre. A csatából az F-1600 ccm-es kategória címvédő bajnoknője került ki győztesen.
Eközben a rajtnál lefulladt, és így az utolsó helyre visszaeső Bandri Miklós (Suzuki Swift Hayabusa) megkezdte a felzárkózást. A rallycrossos múlttal rendelkező Bandri, újoncnak számít a mezőnyben, hiszen az előző, pannóniaringi verseny volt élete első gyorsaságis megmérettetése. Ott egy Audi S2 volánjánál állt rajthoz, valljuk be, nem túl sok sikerrel, de ez inkább volt köszönhető a technikának, mint a pilótának. A szlovákiai versenyhétvégén viszont, a híres-hírhedt Suzuki Hayabusa éppen megüresedett ülését foglalhatta el.
Bár az edzéseken és a szombati futamon még „magázódott” az autóval, de a vasárnapi versenyre kezdtek jóban lenni. A rajtnál elkövetett baki ellenére az 1,6-os géposztály harmadik helyére sikerült felküzdenie magát, előbb Mohácsi Ákost (Suzuki Swift), majd Nagy Norbertet (Ford Fiesta) is maga mögé utasítva.
Az élen az abszolút sorrend nem változott a verseny végéig: első Zdeno Mikulásko, második Walter Csaba, harmadik Bódis Kálmán lett.
Az I/1 kategória, Kalaschnikow Nagytúraautók versenyét Walter Csaba nyerte megelőzve Bódis Kálmánt, és a harmadik helyen végzett Florian Renauert.
Az I/2 kategória, Harvestr Kistúraautók mezőnyében Gáspár Csaba állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára, őt Németh András és Walterné Dancsó Adrienn követte.
Díjat osztottak még az F-1600 ccm-es kategóriában. Itt Walterné Dancsó Adrienn, Szabolcs Róbert és Bandri Miklós bonthattak pezsgőt.
A Seat Leon Kupa versenyét a rallys körökben jól ismert Kazár Miklós nyerte, aki a tavalyi évadzáró versenyen indult először a gyorsasági mezőnyben, és annyira megtetszett neki az autóversenyzésnek ez a formája, hogy itt ragadni látszik. A futamot egyébként az abszolút ötödik helyen fejezte be.
A Seat-os dobogó második fokára Gál Szabolcs állhatott, őt egyébként az abszolút hetedik helyen intette le a kockás zászló.
A Genex Suzuki Bio Kupa vasárnapi, második futamán, a szokásnak megfelelően fordított első 8-as rajtrács elrendezésben indultak a versenyzők. A pole pozíciót Mészáros Gábor örökölte meg, mögötte a Proex-es Tőzsér Áron és a GFS Repsol Team versenyzője, Tim Gábor állt.
A rajt és az első kanyar viszonylag jól sikerült mindenkinek, főleg ifj. Ficza Ferencnek, aki negyediknek kanyarodott el, sőt nagyon gyorsan feltornázta magát az első helyre. Csapattársai, Bús Edina és Bárkovics Zoltán is követték őt a felkapaszkodásban, csak Bittmann Attila nem tudott előre jönni, mert rendre elakadt az előforduló ütközésekben és több koccanásba is belekeveredett.
Mészáros sokáig jól tartotta magát, de a 4. körben elment mellette csapattársa, Tim Gábor, így hátraesett az ötödik helyre. Az első helyen ifj. Ficza megnyugtató előnyt épített ki, míg a második helyért, több körön át tartó öldöklő küzdelem alakult ki Bús Edina, Bárkovics Zoltán és Tim Gábor között.
A folyamatos oda-vissza előzést a nagyszámú közönség egészen a 8. körig élvezhette, ekkor Bárkovics féktávon túl közel került Tim Gáborhoz, aki annak érdekében, hogy elkerülje az ütközést, pont a külső íven haladó Bús Edinával ütközött, így csakúgy, mint szombaton, kiforgott, ámde gyorsan stabilizálta az autóját, így a negyedik helyet meg tudta tartani.
Szamosvári Tamásnak a futóművét ütötték el egy koccanásban, így kiállni kényszerült, míg testvére, Attila nagyon jó versenyt futott. Sokáig az első 5-ben versenyzett, majd egy kisebb csoportot alkotva, Tőzsér, Bittmann, Major és Laczkó Levente küzdötték végig a versenyt.
A VIP autók ezúttal egészen a célig tudtak versenyezni. Rippel Ferenc nem tudott úgy előzgetni, mint tegnap, mert technikailag nem tudta tartani az előző napi teljesítményét. „Tegnap kicsit megzúztam az autómat, ezért nem feküdt úgy az aszfalton, ahogy szerettem volna. Ma hagytuk a többieket, csapattársainkat a Kupáért versenyezni. Viktorral nagyon-nagyon jót küzdöttünk. Volt bennünk harc, versenyszellem, lökdösődés, piszkálódás. Három körön keresztül ő volt elől, majd megfordultunk, azután ütköztünk, pörögtünk, nagyon élveztük. Sikerült olyan helyzeteket produkálni, ahol csak az ügyesség határozta meg azt, hogy ki kerül előrébb. Szeretnénk folytatni, a csapatfőnökünk úgy hív minket, hogy autóversenyzők, akik hobbiból artisták. Ám azt is mérlegelni kell, hogy mennyire kíváncsiak ránk a továbbiakban, illetve milyen lehetőségeink maradtak még erre az idényre. Örülünk, hogy itt lehettünk, megtapasztaltuk, milyen más-más csapatban egymás ellen versenyezni, reméljük lesz még folytatás.”– nyilatkozta Rippel Ferenc.
Az utolsó körökben Bús Edina többször megpróbálta elvenni Bárkovics második pozícióját, de nem sikerült az előzés, így a magabiztosan győző ifj. Ficza Ferenc mögött, Bárkovics érkezett meg a célba, nyomában Bús Edinával.
A bajnokságban így ifj. Ficza, ha minimálisan is, de csökkentette hátrányát Bárkoviccsal szemben, Bittmann megtartotta a harmadik helyét, Tim Gábor a negyedik és Bús Edina az ötödik helyen áll. Várhatóan az év végi győztes is közülük kerül ki.
A BMW Challenge 325i mezőnye két versenyt tartott vasárnap, amelyből az első folyamán a célegyenes ráfordítón kicsúszott egy osztrák versenyző. A pályabírók piros zászlót lengettek, azonban a magyar pilóták közül néhányan későn vették ezt észre, ezért többen is összeütköztek, illetve egyikük meg is pördült a pályán. A délelőtti versenyt Kovács Tamás nyerte, második lett Strider Zoltán, akinek előző nap eltört a felnije, illetve Boros Tamás harmadikként ért célba. A délutáni versenyen mindenki meglepetésére elindult Petr Fulin, cseh versenyző, aki több helyen is kiemelkedő sikereket ért el (WTCC, Eurpean Seat Leon Cup, stb.). A legutolsó rajtkockából indulva, átszelte a mezőnyt, egészen Kovács Tamás mögé zárkozott fel. Tamás megtartotta első helyét, azoban nagy csatát láthatott volna a nagyérdemű, ha több idő áll rendelkezésre a verseny végéig. A gyorsasági autóversenyzés e hétvégi egyik legnagyobb eredményét Kovács Tamás prezentálta, két legyet ütött egy csapásra a vasárnapi győzelmével. Nem kizárólag a BMW 325i Challenge magyar bajnokság futamát nyerte meg összesítésben, hanem az osztrák „N” csoportban is megtalálható nevezőként, így ott is első lett, 23 autó közül. A két tehetség mögött, Strider Zoltán szerezte meg a harmadik helyet.
A formula autók versenye korántsem alakult úgy, ahogy a szombati versenynapon. Eszenyi László sajnos még elrajtolni sem tudott, mivel műszaki problémája adódott. „Szerintem tönkrement a kuplung, mert a rajtnál nem volt kapcsolat a motor és a kerekek között. Sajnálom, hogy így alakult, mert Pistivel (Tukora Istán) szerettem volna ma is harcolni.” Suki Dávidnak sem sikerült elrajtolni, mert Eszenyihez hasonlóan ő is a rajtrácson maradt. „Megkaptuk a jelzést, hogy indulhatunk, az autóm lefulladt, megpróbáltam újraindítani, ami sikerült is, sebességbe tettem, de elindulni már nem tudtam vele.” Chanoch Nissany másféle kihívásokkal küzdött, mivel az ötödik helyről indulva, az első kör felénél már a második helyre jött fel, azonban egy nagyon rövidre sikerült féktávnak köszönhetően, majdnem nekiment a falnak. „Nagyon jól kezdődött a mai verseny, hiszen az ötödik helyről feljöttem a másodikra, már az első kör felénél, azonban hibáztam, így padlógázzal közelítettem a betonfalhoz. Szerencsére tudtam korrigálni, így a frontális ütközést elkerültem, de kiestem a versenyből. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy épségben vagyok, mert ha belerohanok a falba, akkor most nem beszélgethetnénk itt.” – nyilatkozta Chanoch Nissany. E három versenyzőn kívül mindenkinek sikerült teljesítenie a versenytávot. Tukora Istvánnak ez alkalommal Fekete Krisztiánnal kellett megküzdenie az első helyért, de erősen tartotta a vezető pozícióját, így Krisztiánnak nem sikerült feljönnie az élre. Pödör Balázs harmadikként ért célba, őt követte Kiss Norbert, majd ötödikként Bódis Kálmán lépte át a célvonalat, aki Porschéjából ült át vendégpilótaként a 66-os számú formula autóba.
A verseny eredményei letölthetőek az alábbi linkről:
http://www.gokartmagazin.hu/gy/slovakiaring
A fotókat készítette: Kisgyörgy Mónika, Czine Zoltán, Bálint F. Gyula és Murányi Gábor
Bódis_Kálmán_Foto-Czine_Zoltán
Bódis_Kálmán_Foto-Kisgyörgy_Mónika
Bódis_Kálmán_Szamosvári_Béla_Foto-Kisgyörgy_Mónika
Box_utca_Foto-Bálint_F_Gyula
Chanoch Nissany_Foto-speedlight
Chanoch Nissany3_Foto-speedlight
Eszenyi László_Foto-Kisgyörgy_Mónika
Fekete_Krisztián_Foto-Kisgyörgy_Mónika
Formula_rajt_Foto-Kisgyörgy_Mónika
Formula_rajt2_Foto-Kisgyörgy_Mónika
Czine_Zoltán
Czine_Zoltán
Czine_Zoltán
Czine_Zoltán
Czine_Zoltán
Czine_Zoltán
Kazár_Miklós_Foto-Kisgyörgy_Mónika
,
Kiss_Norbert_Foto-Kisgyörgy_Mónika
Kovács_Tamás_Foto-Bálint_F_Gyula
Laczkó_Lehel_Foto-Czine_Zoltán
Lévai_Zoltán_Rippel_Ferenc_Rippel_Viktor_Foto-Kisgyörgy_Mónika
Nagy_Nobi_Foto-Kisgyörgy_Mónika
Nagy_Norbi_Kovács_György_Foto-Kisgyörgy_Mónika
Rippel_fiverek_VIP_autok1
Rippel_fiverek_VIP_autok2
Strider Zoltán_Foto-Bálint_F_Gyula
Szabolcs_Róbert
Szabolcs_Róbert_Walterné_Dancsó_Adrienn_Foto-speedlight
Tim_Gábor_Bús_Edina_Foto-Kisgyörgy_Mónika
Walter_Csaba_Foto-Kisgyörgy_Mónika
Walterné_Dancsó_Adrienn_speedlight
Walterné_Dancsó_Adrienn_Szabaolcs_Róvert_Foto-Kisgyörgy_Mónika
Zdeno Mikulásko_Walter_Csaba_Bódis_Kálmán_Foto-speedlight
Zentai_Sándor_Foto-Kisgyörgy_Mónika