A kreatív reklámozás újabb alternatívájával ismerkedhetnek meg azok a cégek és ügynökségek, akik kilépve az irodájukból a „lábuk elé néznek”. A CleanGraffiti újszerű, egyszerű stencil technikával készülő és emellett abszolút környezetbarát hirdetési forma, a benne rejlő lehetőségek kiaknázásra várnak. Az ambient és gerillamarketing zöld verziójaként aposztrofálható új közterületi médium jelenleg azon dolgozik saját kommunikációjában, hogy a médiaügynökségek, közterületi optimalizálók és egyéb lehetséges ügyfelek irodái előtt magukat hirdetve megragadják saját célcsoportjuk – a média szervezők, marketingesek – figyelmét.
A CleanGraffiti munkatársai több mint harminc multinacionális vállalat és tíz médiaügynökség küszöbére helyezik el saját logojukat, bízva a sikeres jövőbeli együttműködésekben.
Az ambient hirdetési módszereket remekül kihasználva a saját reklámozási technikájáról és annak előnyeiről tud kommunikálni az új közterületi médium. A pozícionált kihelyezések hangsúlyozzák, hogy a célcsoportot a lehető legeffektívebben tudja elérni és megszólítani – jelen esetben a jövendőbeli partnereit – és újszerűsége miatt kiemelkedik a reklámzajból. Az innovatív reklámozási mód kimeríti „a média maga az üzenet” alaptételben foglaltakat, hiszen önmagát tudja értékesíteni, a saját reklámtechnikájával. Emellett az ambientre jellemző friss és találékony ötletek is sajátjai a CleanGraffitinek, és az adott környezethez tökéletesen igazodva a lehető legjobb befogadói állapotban érik el az embert és közvetítik a reklámüzenetet.
A CleanGraffiti – vagyis a „tiszta graffiti” – egy innovatív kísérlet arra, hogy a street-art műfajban is népszerű graffiti és stencil-technikát átalakítva egy hasonlóan figyelemfelkeltő, ám teljes mértékben zöld közterületi reklám jöjjön létre. Festékek és vegyszerek teljes kizárásával készül, újrahasznosított anyagból gyártott sablonnal, pusztán víz és a köztereken felhalmozódott kosz segítségével.
„Számunkra fontos, hogy tegyünk a környezetünkért, és úgy gondoljuk, hogy a CleanGraffitivel fel tudjuk hívni az emberek figyelmét arra, hogy a média világa is lehet zöld. Egyre több vállalat állítja magáról, hogy foglalkozik a környezetével, pl. kevesebb papír felhasználás, ipari ökológiával, tisztább termeléssel. Nekik szeretnénk lehetőséget biztosítani, hogy kampányaik során is alkalmazhassanak zöld eszközöket.” – mondta el Bánkuti Áron, a CleanGraffiti ügyvezetője.