Kevesebb baleset történt az autópályákon az első félévben a múlt év hasonló időszakához képest, de nőtt a halálos, illetve a személyi sérüléssel járó esetek száma – közölte az Állami Autópálya-kezelő Zrt. A balesetek száma 4,5 százalékkal – 1196-ról 1142-re – csökkent, ugyanakkor a személyi sérüléses balesetek száma 7,5 százalékkal emelkedett. A halálos balesetek száma mintegy 22 százalékkal (18-ról 22-re) nőtt. A balesetek okai között első helyen áll a figyelmetlen vezetés (30 százalék), a második leggyakoribb, hogy nem tartják be a követési távolságot (13 százalék), a harmadik pedig a szabálytalan sávváltás (9 százalék).
A társaság kezelésében lévő úthálózat hossza 16 százalékkal nőtt, jelenleg 695 kilométernyi autópálya, 169 kilométernyi autóút, főút és 366 kilométernyi úgynevezett csomóponti ág tartozik az ÁAK-hoz.
Az általuk üzemeltetett gyorsforgalmi hálózaton bekövetkező halálos balesetek 27 százaléka az M2-es autóúton, az MO-ás körgyűrű déli szektorában regisztrált balesetek fele pedig az autóút 27. és 28. kilométerszelvénye között történt. Az M1-es és M3-as autópályán ugyanakkor 14,6, illetve 42,6 százalékkal csökkent a balesetek száma.
Az útkategóriák közül az autópályák forgalombiztonsága a legkedvezőbb. A hazai sztrádákon gyakorlatilag háromszor kisebb a baleseti kockázat, mint az országos közutakon, de az egyes balesetek átlagosan súlyosabbak. Ennek oka az lehet, hogy a forgalom átlagsebessége is lényegesen nagyobb.