A vizsgált vendéglátóipari egységek mintegy 40 százalékánál találtak problémát a fogyasztóvédők az elmúlt egy hónapban, a szabálytalanságok miatt 25 millió forint bírságot szabtak ki – mondta el Wittich Tamás, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főigazgatója csütörtöki sajtótájékoztatóján, a nyári idegenforgalmi ellenőrzéssorozat félidei tapasztalatait összegezve. Az NFH június 22-én indította el kéthónapos ellenőrzés-sorozatát, amely az idegenforgalmi szempontból fontos helyekre, eseményekre, szolgáltatásokra fókuszál, így kiterjed például a vendéglátóhelyekre, a taxikra, strandokra, fesztiválokra.
A főigazgató megjegyezte, hogy tavaly ennél több szabálytalanságot találtak az ellenőrök, akkor a vizsgált üzletek 60 százaléka szegett meg valamilyen szabályt, a kiszabott bírság pedig kétszerese volt az ideinek. „Az idegenforgalmi szezon egészére is elmondható, hogy nem találkoztunk igazán súlyos szabálytalansággal” – mondta a főigazgató, hozzátéve, hogy a vásárlók megkárosítására az esetek 11 százalékában került sor, ami megegyezik a tavalyi év tapasztalataival.
Az NFH ellenőrizte a taxi-szolgáltatást is, itt az esetek mintegy ötödében találtak szabálytalanságot. Elsősorban a taxaméterrel voltak problémák, illetve sok esetben nem adtak nyugtát, vagy előre megállapodtak a fuvardíjban.