Elutasítja a Volán cégek pénzügyi megkurtítását, a közösségi közlekedés átalakításról szóló kormányhatározatot, és a Volán cégcsoport valamennyi ágazati szakszervezetének bevonásával azonnali tárgyalásokat sürget a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ). A szakszervezeti szövetség közleményében kifogásolja, hogy a kormány augusztus elején a szakszervezetek bevonása nélkül döntött a közösségi közlekedés átalakításáról, és mintegy 70 milliárd forint pénzelvonásról. Korábban Bajnai Gordon miniszterelnök ígéretet tett, hogy a Volán-társaságok átalakításával kapcsolatos előkészítő munkába bevonja a szakmai szakszervezeteket is – fogalmaznak.
Varga Tibor elnök szerint már 20-30 milliárd forint forráskivonás esetén is 20 százalékos létszámleépítésre, járatleállításokra, járatszűkítésre kell számítani. A támogatás visszaszorítása kedvezőtlenül érinti a városi közösségi közlekedést, a kistelepüléseken kevesebb, a zsáktelepüléseken pedig egyáltalán nem tudnak majd Volán járatokat indítani, ugyanis ezeknek a településeknek az ellátása veszteséges.
A szakszervezeti szövetség szerint mindez ellentétes a helyközi közösségi közlekedés színvonalának javítását célzó kormányzati szándékkal.
Horváth László alelnök ismertette: a MÁV-ra és a Volánokra fordított 330 milliárd forintos állami támogatásból a Volán-cégcsoportnak mindössze 64 milliárd forint jut, amiből 42 milliárd forintot a szociálpolitikai kedvezmények – nyugdíjas- diák utaztatásra – ellentételezésére fordítanak.
A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége nem ért egyet a Volán-társaságok regionális összevonásával sem, szerintük a helyi érdekek figyelembevételével színvonalasabb közösségi közlekedés valósulhat meg. A nyereséges vonalak magánkézbe adásával még inkább ellehetetlenítik a helyközi utasforgalom 70 százalékát a lebonyolító 24 Volán-cég helyzetét – hangsúlyozta az alelnök.