2025. 05. 11. vasárnap

Ferenc

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Utazás » Nemcsak a kieső vendég, de a betérő is okozott fejtörést sok szállásadónál
szálloda

Nemcsak a kieső vendég, de a betérő is okozott fejtörést sok szállásadónál

A szállásadókat a pandémia mellett az enyveskezű vendégek is megtépázták, nem csökkent a lopások és a rongálások száma az ismert utazási portál friss felmérése szerint. Bár fogyóeszközök listáját a törülközők vezetik, robotporszívót, tömítőgyűrűt és juharfát is tulajdonított már el vendég. A legtöbb szálláson minden tizedik távozó vendég után hiányzik valami.

 

Bár a világ számos országában, és sajnos hazánkban is jelen van a vírus és annak minden káros hatása, a szállásadóknak nemcsak a kieső vendégek okoznak anyagi kárt. A cég rendszeresen készít felmérést partnerei körében a káresetekkel kapcsolatban. A kutatás tanúsága szerint még mindig jellemző, hogy egy vendég eltulajdonít valamit: az elmúlt másfél évben a szállásadók kétharmadát érte ilyen veszteség.

A „szarkák” körében a törülköző a legcsillogóbb kincs, három szállásadóból kettőnél nem teljes a darabszám a vendég távozását követően. Bármennyire is meglepő, minden második szállásról az evőeszközöknek kélt lába. Minden ötödik helyről csentek már el valamilyen elektromos berendezést. Az ágynemű, a tisztálkodási szerek, a távirányítók, hamutálak és a minibár tartalma is fogyóeszköznek bizonyulnak. Mint ahogy a toalettpapír is szuvenírnek számít. De az elmondások alapján az sem ritka, hogy az udvaron található termést szüretelik le és viszik haza, épp úgy, mint a kikészített teafiltereket, kávékapszulákat.

Persze ezektől a már-már klasszikus esetektől eltérően, olykor bizony felszaladt a szállásadók szemöldöke is a látottaktól.  Volt ahol csak a képkeret maradt a falon, a benne egykoron virító festménynek pedig hűlt helye fogadta a tulajt. Valakinél a csillárt szerelték le, másoknál kicsavarták az energiatakarékos izzókat, lenyúlták a ceruzaelemeket, dekorációs tárgyakat emeltek el. De loptak már el a vendégek WiFi routert, set-top boxot, zuhanyfüggönyt, kerti széket, továbbá szereltek le fogast és polcot is. Akadt olyan apartmanos is, akinél a csaptelep tömítőgyűrűjét vitték el. „Nagyobb értékű lopásra is van sajnos példa – avatott a részletekbe Trepess Beatrix, a cég PR-menedzsere. – Valaki tévével lépett meg, egy másik vendég pedig egy robotporszívóval lett gazdagabb.” Mégis talán az a szállásadó lepődhetett meg a legjobban, akinél kiásták a japán juharfát, vagy akinek a kertjében lévő homokozóból tűnt el a homok. Sajnos az is előfordul, hogy valaki a kulccsal együtt távozik és nem hajlandó visszaadni azt.

A legtöbb szállásadónál körülbelül minden tizedik távozó vendég után hiányzik valami. Mégis a többség szerint ez nagyságrendileg ugyanolyan arány, mint a pandémia előtt, csupán 14 százalékuk érzi úgy, hogy gyarapodott az enyveskezű vendégek száma az elmúlt másfél évben. A portál partnereinek elmondása szerint átlagosan szobánként hozzávetőlegesen 5000 forint értékű kárral kalkulálnak. A szállásadók zöme nem foglalkozik ezekkel a kisebb lopásokkal, beletervezi az áraiba. Komolyabb eszmei vagy anyagi érték esetén értesítik a vendéget, hogy adja vissza. Vannak, akik sikerrel járnak: a szállásadók 28 százaléka visszakapta már vendégétől az elcsent holmit, 16 százaléknak meg a szembesítést követő beismerés után megtérítették a kárt. Azonban az esetek 56 százalékában tagadás a reakció.

De nemcsak a mozdítható holmik elcsenése okozott fejvakarást. Olykor különleges kéréseket is kaptak a szállásadók. „Ezek egy része a légyott típusú, rövid foglalások esetén jellemzőek, amikor többnyire óvszer és síkosító bekészítését kérik – mondta Trepess Beatrix. – Egy partnerünk arról számolt be, hogy tőle olyan franciaágyat kértek, amihez bilincset lehet csatolni, egy másikat pedig teljes diszkrécióra szólítottak fel arra az esetre, ha a feleség érdeklődne felőle.” A PR-menedzser azt is elmesélte, hogy volt olyan eset is, amikor a szállás recepciósát kérte fel harmadik félnek az ott megszálló pár.  Sajnos értelmetlen rongálásból és érthetetlen esetből is jutott bőven: volt, akinél az ágyneműtartót használták könnyítési céllal a WC helyett.

 

A felmérés hátteréről:

A Szallas.hu partnerei körében végzett online felmérésben 821 szállásadó vett részt. 43 százalékuk apartman, 38 százalékuk vendégház, 9 százalékuk panzió, 5 százalékuk hotel és 5 százalék egyéb típus.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!