2024. 04. 25. csütörtök

Márk
1 EUR 393 HUF
1 GBP 459 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Utazás
  • »
  • Friss kutatási eredmények: Többen terveznek belföldi nyaralást…

Friss kutatási eredmények: Többen terveznek belföldi nyaralást…

A rendszeresen utazó 40 év felettiek egyharmada idén belföldi utazást tervez a külföldi helyett. A
választást főként a szállodák ajánlatai befolyásolják majd, ugyanakkor 10%-os árengedménynek,
ingyen reggelinek jobban örülnek a vendégek, mint egy ingyen pezsgőnek. – derül ki a
Hotelmentők kutatásából.

Néhány szó a kutatásról

Az elmúlt években folyamatosan olyan dolgok történtek a világban, amik nagy nyomot hagytak a
turizmusban, lásd koronavírus, háború és válság – mondhatni minden bizonytalan, folyamatosan
változik. A Hotelmentők (https://hotelmentok.hu/) alapítói, Sárvári Krisztina és Máté Balázs online
marketing tanácsadó (https://matebalazs.hu/az-online-marketing-tanacsado-mb.html) egy kutatást
végeztek azzal kapcsolatban, hogy milyen hatással voltak és lesznek ezek a tényezők a hazai
turizmusra, mire lehet számítani idén. A Hotelmentők csapata azért alakult, hogy segítse a hoteleket
különböző támogató szolgáltatásokkal, ennek része ez a felmérés is, amelynek kitöltői – közel 500 fő –
az idősebb korosztályból került ki, a válaszadók 88,9%-a 40 év feletti (43,3% a 41-60 éves korosztály
és 45,6% a 61-80 éves korosztály aránya).

Az emberek közel harmada belföldi utazást tervez külföldi helyett

A kutatás egyik legérdekesebb kérdése az volt, hogy a koronavírus járvány hatására mennyire
változtak meg az utazási szokások, viszont erre nem érkezett egyértelmű válasz, hiszen a kitöltők 48-
52% arányban választoltak nemmel és igennel. Ugyanakkor a megkérdezettek háromnegyede
szívesebben választott magyar úti célt, külföldi desztinációk helyett a COVID idején. A 2023-as
szezonban a megkérdezettek 33,2% nem változtat szokásain, külföldre utazik, 19,3% marad továbbra
is a megszokott belföldi úti céloknál. 29,2%-uk viszont a válság hatására változtat szokásain, és az
eddigiektől eltérően inkább belföldön utazik, ami biztató a hazai turisztikai szolgáltatók szemszögéből
nézve. 5,4% nem tervez jövőre utazást.

Mennyit költünk nyaralásra?

A megkérdezettek csupán 5,4% válaszolta csak azt, hogy nem tervez idén nyaralás, illetve további
12,9%-uk még nem kezdett el ezen gondolkodni. A nyaralni tervezők közel fele azonban azt
nyilatkozta, hogy napra és főre ugyanannyit fog költeni az idei nyaralásra is válság ide vagy oda,
továbbá 36,3%-uk fog kevesebbet 15,9% pedig többet (napra, és főre kivetítve). Illetve a kérdéshez az
is hozzá tartozik, hogy közel 50%-uk ugyanannyi napra tervez utazást, 16,9% kevesebbre, és
mindössze csak 3,5% többre, 33% pedig az árak függvényében dönti el. Tehát ez azt jelenti, hogy a
megkérdezettek körülbelül ugyanannyit szán nyaralásra, és majd kiderül mire lesz elég?
Szeretnénk olcsón nyaralni, és kedvezményeket is kapni
Hazánkban is egyre nagyobb teret kapnak az úgynevezett OTA-k (Online Travel Agencies), azaz az
olyan szállásfoglaló rendszerek, mint a Booking.com, Airbnnb.com, vagy a Trivago.com. A
megkérdezettek 60,5% azonban tapasztalta már, hogy direkt foglalás esetében, azaz ha a kiszemelt

szállodánál közvetlenül foglal, olcsóbbak az árak. Hivatalosan az ilyen szállásfoglalókkal kötött
megállapodás nem ad a hoteleknek lehetőséget arra, hogy olcsóbb árakkal dolgozzanak direkt
csatornáikon, de bizonyos kedvezményeket adhatnak. Ezért a Hotelmentők szakértője Sárvári
Krisztina a kérdőívvel azt szerette volna kideríteni, hogy mely kedvezmények jelentenek értéknövelt
ajánlatot a vevők részére. A válaszok megoszlása nagyon eltérő volt: 27,5%-a következő foglalás
esetén 10%-os kupon; 25,9%-a late check out/early check in; 23,1%-a ajándék masszázs, 20,2%-a
pedig az ajándék reggeli mellett tette le a voksát, és ami meglepő, hogy az ajándék pezsgőt csupán a
megkérdezettek 3,3%-a választotta. Arra a kérdésre, hogy ’Amennyiben magyarországi utazását
tervezné, mi lenne az, amit elsőként beírna a Google-ba?’ 25 Balatonnal kapcsolatos válasz érkezett,
más válaszadók is leginkább konkrét városneveket adtak meg, csak elvétve voltak olyan kifejezések,
mint „Magyarország legszebb kirándulóhelyei”; „Olcsó szállás Magyarország”; „Melegvizes fürdési
lehetőség”; „Booking.hu”. A kutatás szervezői remélik, hogy ezek a válaszok egy kis segítséget
jelentenek majd a hoteleknek, és a turizmusban dolgozóknak a szezonra való felkészülésben.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek