2025. 05. 11. vasárnap

Ferenc

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Kultúra » Varázslatos tündérmese főszereplői a debreceni ISD-s diákok
T06aKspv

Varázslatos tündérmese főszereplői a debreceni ISD-s diákok

Magyarországon egyedülálló elismerést kapott a Debreceni Nemzetközi Iskola (ISD)

Az ISD tőszomszédságában a legendás Debreceni Nagyerdőben tanösvények, bicikliutak futnak. Idilli a környezet, de a fiatal, diákbarát nemzetközi iskola nemcsak ezért különleges.

Ugyanis az ISD Magyarországon elsőként megszerezte az alsó és felső tagozatosok illetve középiskolások képzésére jogosító International Baccalaureate (IB) három oktatási programjának, a Primary Years Programme (PYP), a Middle Years Programme (MYP) és a nemzetközi érettségit adó Diploma Programme (DP) akkreditációját is.

Azért nagy szó ez, mert a nemzetközi érettségi a legjobb egyetemekre kövezi ki az utat a diákok számára.

„Az ISD Magyarország, első IB Continuum iskolája, melyben 3-tól 18 éves korig (óvodától az érettségiig) a teljes programban zajlik az oktatás – hangsúlyozta Tom McLean, a Debreceni Nemzetközi Iskola igazgatója. – Ehhez számos oktatási, gyermekjóléti és egyéb követelménynek kellett megfelelnünk.”

Tom McLean szavaiból kiderült: az akkreditációt a Debreceni Nemzetközi Iskola először a PYP-ra kapta meg 2022 áprilisában, majd 2023 márciusában a DP-re, végül a napokban az MYP-re. Így 13 hónap alatt mindhárom IB programra sikerült az ISD-nek akkreditálni.

„Angol nyelven egybefüggő képzést nyújtunk a gyerekeknek hároméves kortól kezdődően, nemzetközi érettségivel bezáróan. Ebben a rendszerben szervesen egymásra épülnek a programok. Ez emeli az iskola iránti bizalmat, a megbízhatóságunkat, a szakmaiságunkat is. És jó minőséget reprezentál az iskoláról az ide érkező szülőknek és tanároknak egyaránt” – hangsúlyozta az igazgató.

Mint megtudtuk, négy éve a debreceni iskolanyitás oka az volt, hogy a Budapestre koncentrált gazdasági fejlesztés kiterjedt az ország ezen régiójára is. Tom McLean szerint Debrecen és vonzáskörzete magyarországi viszonylatban az egyik legdinamikusabban fejlődő országrész.

Számos magyar és külföldi nagyvállalat helyezte ide a székhelyét, és befektetők sora tervez ezzel a régióval. Ahogy sorra letelepedtek a neves külföldi cégek Debrecen ipari parkjaiban, úgy nőtt az ISD-ben a nemzetközi diákok létszáma.

Az iskola ezért is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a régióban megtelepedő nemzetközi cégek szakembereinek gyermekei megfelelő oktatási hátteret kapjanak. Beiratkozni szinte egész évben lehet, a nyílt napokon bárki megismerkedhet az itt zajló oktatási munkával és közösségi élettel.

Jelenleg 19 különböző állampolgárságú diák jár ide, köztük a teljesség igénye nélkül kínai, dél-koreai, mexikói, török, orosz, ukrán vagy dél-afrikai. A magyar és külföldi diákok aránya pillanatnyilag 55-45 százalék, korábban ez 90-10 volt. Az új tanévet a tervek szerint már 237 diákkal kezdik, de a cél az, hogy előbb-utóbb 600 gyerek töltse meg a tantermeket.

De hogyan is zajlik itt a tanítás? Kilenc órakor kezdődik az első óra, ami azért is jó, mert akkor a reggeli csúcsforgalom már csak múlt idő, ráadásul a gyerekek nem álmosan esnek be a padba. Az alsósok számára pedig nincs házi feladat.

 

A bejáratnál 19 – köztük spanyol, angol koreai, orosz, ukrán, és persze magyar – nyelven köszöntik a gyerekeket. A félkör alakú iskolaépület lenyűgözően modern, ahogy az udvar is. Csupa válogatott, magas tudásszinttel rendelkező, magyar és külföldi, nemzetközi oktatási tapasztalattal rendelkező pedagógus dolgozik itt.

 

A főbb tantárgyakat tanító pedagógusok, illetve a vezető oktatók, osztályfőnökök minden esetben nemzetközi tanárok. Hiszen erre alapul az iskola tanítási rendszere és tematikája is.

Tom McLean, igazgató például tanított Gambiában, a Fülöp-szigeteken, illetve a Közel-Keleten. Magyar kollégája, Zajta Loránd történelemtanárként Dél-Amerikában, Kálmán Annamária, tanító pedig Kambodzsában és Hong Kongban tanított.

 

Az egyik nyolcszögletű tanterem ajtaja nyitva van, így bekukucskálunk. Az első osztályos lurkók épp a babzsákokon és a földre helyezett párnákon csücsülnek. Két tanár foglalkozik velük, az egyik angol, a másik magyar anyanyelvű.

Egy másik teremben a harmadik osztályos, csillogó szemű Olívia a figyelem középpontjában sütkérezve épp előadást tart a telefonkészülékek történetéből. Naná, hogy angol nyelven! Laptoppal, a kivetítőn fotókkal mutatja be a kurblis, tárcsás és nyomógombos telefonok történetét, amit a társai lenyűgözve hallgatnak.

Az ISD a tanterveiben kiemelt figyelmet helyez a kutatási, a szociális, a gondolkodással kapcsolatos készségek, a kommunikációs készségek valamint önmenedzsmenttel kapcsolatos készségek fejlesztésére.

Emellett Debrecen város egy ösztöndíjprogrammal támogatja az ISD képzési programjaiban azokat a tehetséges, kimagasló eredményt elért, 10-17 év közötti debreceni diákokat, akik nemzetközi környezetben képzelik el a jövőjüket. A 2022/23-as tanévben már 10 ilyen ösztöndíjas tanulója van az iskolának, ősztől 17-re nő a számuk.

Zajta Loránd, történelemtanár egyben a Diploma programme koordinátora az oktatási módszerüket egy gyakorlati példán keresztül ismertette. Mint mondta, a különböző témákat fogalmakra felfűzve adják át a diákoknak. A forradalmak témakörét például úgy tanítják, hogy figyelembe veszik, milyen nemzetiségű diákok vannak többségben az órán. Ezután meghatározó módon, különböző nézőpontokból és különböző esettanulmányokon keresztül megvizsgálják a témát.

„Ha a jelenlévő diákok 90 százaléka magyar, és 10 százaléka külföldi, akkor bele tudom venni a beszélgetésbe az 1848-49-es forradalom és szabadságharcot. De ha a 10-ből 7 diák kínai vagy koreai, akkor inkább a távol-keleti történelem felől közelítik, és csak érdekességként említem meg a márciusi ifjakat és Petőfi Sándort” – magyarázta Loránd.

A tanár tapasztalata szerint az IB oktatási programjaira épülő nemzetközi iskolákba járó diákok kompetensebb módon teljesítik a felvételi vizsgát, végzik is el az egyetemet. Sokkal magasabb arányban kezdenek el mester- vagy PHD- szakokat, és sokkal sikeresebb módon helyezkednek el a világban különböző munkakörökben is.

Zajta Loránd úgy vélte, a jövőben több olyan diákjuk lesz majd, aki tehetsége révén ösztöndíjat nyerhet a Yale-re, a Harvardra vagy éppen a British Columbia Egyetemre.

„Ez egy űrhajó. Ha valaki egy űrhajóba ül be, akkor nem Bécs lesz a célja, hanem a Hold!”- magyarázta.

Videós bemutatót itt talál: https://www.youtube.com/watch?v=1Hki11veszA&t=16s

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!