2024. 05. 16. csütörtök

Botond, Mózes
1 EUR 386 HUF
1 GBP 450 HUF

Milyen szerepe van a színeknek az arculattervezésben?

A minket körülvevő színek hatással vannak ránk, befolyásolják a hangulatunkat, a közérzetünket, az érzelmeinket, de még az étvágyra is hatnak, emiatt a marketing előszeretettel használja a színek szerepét.

A színek erős befolyásoló tényezők a vásárlások és döntések meghozatala során is, ezért a vizuális megjelenés, tervezés kulcsfontosságú elemei. Egy cég logójának, weboldalának, reklámanyagainak színei nemcsak a látvány, de az érzelmi hatások szempontjából is fontosak, így kiemelt figyelmet kell fordítani a kiválasztásukra és megtervezésükre. Mutatjuk, melyik szín mit jelent.

A színek szerepe

Egy-egy cég kapcsán, ha jobban megnézzük az alkalmazott színeket, bizonyos szabályosságokat ismerhetük fel, ami nem meglepő, ugyanis a színek érzelmi hatásait a marketing tudatosan és előszeretettel használja. Terveztesd meg arculatodat az Ideastyle csapatával, és biztos lehetsz benne, hogy a céged sajátosságait, jellemzőit figyelembe véve kapsz javaslatokat az alkalmazandó színekre és formákra vonatkozóan, és készítik el számodra a logót, valamint az arculat más elemeit.

A színek a jelentésükön keresztül konverziós hatással is rendelkeznek, így egyáltalán nem mindegy, hogy egy vállalkozás milyen árnyalatokat használ.

Milyen színeket használjunk az arculatban?

Az arculat kialakításakor figyelembe szokás venni a cég tevékenységét, a közvetíteni kívánt üzenetet, a célcsoportot és sok más szempontot, majd ezeket megfeleltetni színeknek, amelyek pszichológiai hatásait sem szabad figyelmen kívül hagyni.

A piros a szenvedély színe, jó hatással van az étvágyra, ezért is alkalmazzák előszeretettel a gyorsétterem-láncok. Ezenfelül vásárlásra ösztönző hatása is ismert, így a Call-to-Action gombok gyakran kapják ezt a színt.

A nyugalmat árasztó kék színt azok a vállalatok használják, amelyek állandóságot, megbízhatóságot szeretnének sugározni, ezért gyakori a pénzintézetek, biztosítók logójában és más arculati elemein.

A nyugalmat árasztó zöld színt a környezettudatossággal, kreativitással kapcsoljuk össze, a lila a siker, a gazdagság, a luxus megtestesítője, energiát sugároz, tiszteletet sugall.

A sárga energikus, figyelemfelkeltő szín, serkenti az agyi aktivitást, a narancs boldogságot, magabiztosságot áraszt, izgalmas, így ezek a színek jól használhatók a figyelem megragadására, vásárlásra ösztönzésre.

Mit üzennek a színek?

A képi tartalmak megjelenítésénél nem hagyhatók figyelmen kívül a színek, hiszen jelentéssel ruházzák fel a hozzájuk kapcsolt szöveges és más tartalmakat. És mivel a képeket sokkal gyorsabban befogadja az agy, érdemes kihasználni az erejüket, rajtuk keresztül pedig a színek erejét, így az arculat tervezésekor is bátran lehet használni.

És bár az árnyalatok pszichológiai jelentésére is tekintettel kell lenni, az egyes célcsoportokhoz, korosztályokhoz, iparágakhoz is kapcsolhatók tipikus színek, amelyeket nem érdemes figyelmen kívül hagyni, de a harmónia és az esztétika is meghatározó, ahogy a márka céljainak való megfeleltetés is. /X/

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek