2024. 07. 17. szerda

Endre, Elek
1 EUR 391 HUF
1 GBP 466 HUF

Sikeresen zárul az idei Szegedi Szabadtéri

Rekordévet zárt a Szegedi Szabadtéri Játékok: összesen 71ezer néző volt kíváncsi a nyári előadásokra. Az évad csúcsprodukciói Gérard Depardieu-vel színre vitt Háry János és a világon először non-replica változatban színre vitt Mamma Mia! voltak. Ezzel az ország legsikeresebb és egyben Európa egyik legjelentősebb színházi fesztiváljává nőtte ki magát a szegedi Játékok.

Szombaton, a Mamma Mia! utolsó előadásával véget ért a Szegedi Szabadtéri Játékok 2014-es évada. A Szabadtéri Kft. fennállása óta ez lett a fesztivál rekordéve, mind a látogatottságot, mind pedig a jegyárbevételt tekintve. Az új menedzsment első saját évében, a megörökölt bázisévhez viszonyítva 60%-os nézőszám növekedést és 90%-os bevételnövekedést ért el. 26 estén összesen 71ezer néző látta a színvonalas nyári produkciókat. Az esős időjárás ellenére előadás nem maradt el, mindössze egy alkalommal volt szükség esőnapra.

Az idei évad egyik kiemelkedő eredményének számít, hogy a fesztivál történetének legjelentősebb színpadtechnikai beruházása és a helyszín 180fokos fordulása is sikerrel vizsgázott. A változást a fesztiválra látogató nézők elfogadták, a hivatalos közvéleménykutatás előzetes információi alapján az derült ki, hogy úgy érzik, nem csorbult a produkciók művészi értéke. A közreműködő alkotók, művészek kiemelték a fordulás pozitívumait is, így például a kedvezőbb akusztikát.

A Harangozó Gyula művészeti igazgató által összeállított programtervet tehát, ahogyan az a látogatottsági adatokból is kiderül, szerették a nézők. Gérard Depardieu fellépése a Háry János c. produkcióban kimagasló eredmény a fesztivál történetében: Szegeden ilyen széles körben ismert világsztárral még nem találkozhatott a közönség.  

Az évad csúcsának egyértelműen a non-replica változatban a világon először Szegeden színre vitt Mamma Mia! c. musical bizonyult, soha nem látott közönségsikert ért el a darab. Az eredetileg meghirdetett öt helyett hét előadást kellett tartani, így csak ezt a produkciót összesen 28ezer ember látta. A nagy érdeklődésre való tekintettel, a fesztivál életében először, a bécsi operaház mintájára állóhelyeket is árusítottak az előadásokra.

A menedzsment szerint fontos eredménye az évadnak az is, hogy jelentősen nőtt a Szabadtéri médiaértéke, kommunikációs hatékonysága, ezáltal pedig a városmarketingre gyakorolt hatása, mely kezdettől fogva a fesztivál egyik fő célja. A produkciókról több ízben is hírt adott a teljes országos sajtó. A Háry Jánost a Magyar Televízió kilenc kamerával rögzítette. előreláthatóan decemberben az egész ország megnézheti majd.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek