2024. 07. 25. csütörtök

Kristóf, Jakab
1 EUR 393 HUF
1 GBP 468 HUF

Ismert díva és különleges dajka a szuperdarabban

A világszerte sikeres Rómeó és Júlia musical magyar változata már majd’ ötszáz előadást élt meg a Budapesti Operettszínházban. Ez a hazánkban kiugróan magasnak számító szám, és az ennek eléréséhez szükséges hosszú évek azonban óhatatlanul magukkal vonzanak apróbb változásokat is.

Ez elsősorban a szereposztásra igaz, hisz a 2004. óta tartó sikertörténet ugyan továbbfolytatódik, ám újabb és újabb színművészek teszik ezt még színesebbé. Az előző évad elején öt művész debütálásának lehettünk tanúi – Kocsis Dénes Rómeó, Sándor Péter Tybalt, Brasch Bence Mercutio, Kádár Szabolcs Paris, Szomor György pedig Lőrinc barát jelmezét öltötte magára –, most szeptemberben pedig két művésznő debütálásának tapsolhatott a továbbra is teltházzal futó darab publikuma.

Montague-né – Csengeri Otília és az ő híres lábdobása által már-már legendássá tett – szerepe a mű egyik klasszikus dívakaraktere. Az ő híres kék jelmezét ezúttal Kapócs Zsóka öltötte magára. Mivel a művésznő alapvetően sikeres „beugráson” van túl, most már bevallhatom, hogy kissé féltem a teljesítményétől, ám ez részben alaptalannak bizonyult, ugyanis a szerep fölényességét, magabiztosságát hitelesen jelenítette meg. Az éneket tekintve azonban van még hova fejlődnie, hisz a Gyűlölet címet viselő híres duettjében a rivális Capulet-család asszonyaként mind Füredi Nikolett, mind Janza Kata dominánsnak bizonyult vele szemben.

Kalocsai Zsuzsát eddig elsősorban a Nagymező utcai teátrum egyik operett-primadonnájaként ismerhettük, ám Capuleték dadájaként új oldalát mutathatta be a közönségnek. Alakítására semmiképp sem tudok jobb szót a „különleges”-nél, hisz egyrészt operettes, és emiatt a musicalműfajban szokatlannak számító énektechnikája egyik, eddig a szerepben látható művésznőjéhez sem fogható, másrészt rendkívül sok humort is hozott az előadásba, így a darabot kedvelő nézőként egyszerűen csak annyit mondhatok, hogy „Üdvözöljük, Művésznő!”

A színházban ősszel még számos, érdekesnek ígérkező „beugrásnak” lehetünk tanúi az elkövetkezendő másfél hónapban, hisz Bereczki Zoltán, Szinetár Dóra, valamint Szinetár Dóra távozását követően több sikerdarab főszerepében is új művészt köszönthetünk. Így a Szép nyári nap című, Neoton-slágerekre épülő előadásban Janza Kata és Oszvald Marika debütál, a Lili bárónő egyik karakterszerepét Siménfalvy Ágota veszi át, A Szépség és a Szörnyeteg Tea Mamájaként Szulák Andrea tűnik majd fel, míg október végén Lévay Szilveszter és Michael Kunze sikerdarabjában „Én”-ként Vágó Bernadett, Maxim de Winter legendás szerepében Homonnay Zsolt, Mrs. van Hopperként pedig Peller Anna lesz látható-hallható. Ráadásként pedig megfiatalított szereposztással visszatér Kálmán Imre Marica grófnője is.

Dicsuk Dániel
Fotó: Budapesti Operettszínház

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek