2024. 07. 21. vasárnap

Dániel, Daniella
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF

Digitális tananyagfejlesztés

DIGITÁLIS TANANYAGFEJLESZTÉSSEL NÖVELTÉK AZ OKTATÁS SZÍNVONALÁT ÉS HATÉKONYSÁGÁT!
A projekt keretében az InnoLibre Kft. konzorciumban a Szinva Net Zrt. és MagiCom Kft-vel digitális tananyagokat fejlesztett ki Borsod-Abaúj-Zemplén Megye oktatási rendszerének fejlesztése érdekében. A fejlesztésre az Új Széchenyi Terv keretében megvalósuló, „Digitális tananyagfejlesztés a modern oktatási formák terjesztése érdekében Borsod-Abaúj-Zemplén megyében” címet viselő projektben elnyert támogatás adott lehetőséget. A 95 millió forintos fejlesztés legfontosabb célkitűzése az oktatás eredményességének és hatékonyságának javítása volt különböző elektronikus tanagyagok, online tartalmak segítségével. A projekt a mai nappal sikeresen lezárul.

Napjainkban az egyik legdinamikusabb fejlődő tudomány az informatika. Hazánk közoktatási rendszerében a számítógépes eszközök jelenléte, használata a tanításban nem újdonság. A tanárok hatékony eszközök ebben a megváltozott világban, így nagy szerephez jutottak a projekt során, hiszen ők közvetítik az oktatási anyagot. A fejlesztési folyamatban a megye legjelentősebb középiskolái közül 4 intézmény vett részt, 14 tanár bevonásával. A projekt céljai közé tartoztak a XXI. század követelményeinek megfelelő digitális taneszközök fejlesztése a minőségi oktatáshoz való jobb hozzáférés érdekében, versenyképes, nemzetközi elvárásoknak, trendeknek megfelelő tudás nyújtása a 14-18 éves diákoknak, értékalapú oktatás színvonalának növelése új digitális tartalmak és a meglévő oktatási anyagok interaktívvá alakításának segítségével, valamint az oktatási intézményekben található informatikai infrastruktúra használata, széles körben való elterjesztése mind a pedagógusok, mind a diákok körében. A tananyagfejlesztést módszertani fejlesztés is kísérte. Az új tartalmak lektoráláson és akkreditáláson estek át, a bevont iskolák tanárai, vezetői és a külső szakértők kommunikációját pedig a folyamatosan megrendezésre kerülő workshopok segítették. A fejlesztés során kiemelt cél volt továbbá, hogy az anyagokat felhasználó tanárok közvetlen segítséget kapjanak a tanóráik megtartásában – felkészülésben, ismeretátadásban vagy ellenőrzésben. Az így létrehozott tartalmak kiemelt feladatként kezelik majd a közösségépítést és a szociális kompetenciák fejlesztését.

A projekt eredménye egy elkészült kutatás a digitális oktatási taneszközök alkalmazásával kapcsolatban, 3 területhez kapcsolódó digitális tananyagfejlesztés (gazdasági ismeretek, szövegértés, informatika), amelyek a műveltségi területekhez igazodnak. Összegezve a pedagógiai programokhoz illeszkedő, az igényeknek és szükségleteknek megfelelő digitális, interaktív oktatási tananyagok jöttek létre.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek