2024. 07. 20. szombat

Illés
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF

A múzeum is lehet jó kaland

A múzeumoknak „eladható” kínálatot kell teremteniük, hogy – együttműködve a helyi turisztikai szervezettel – bevonzhassák a turistákat. Ebben éppen Miskolc mutat példát, derült ki egy budapesti konferencián.
A Magyar TDM Szövetség, a Magyar Turisztikai Ügynökség, a Pulszky Társaság – Magyar Múzeumi Egyesület, a Magyar Vidéki Múzeumok Szövetsége és a Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum második alkalommal rendezte meg a Múzeum, mint turisztikai termék című konferenciát. A szerdán megtartott konferencia egyik legfontosabb megállapítása az volt, hogy a múzeumoknak egyrészt olyan vonzó programokat kell kialakítaniuk, amelyek valóban felkeltik az adott városba érkező turisták érdeklődését, másrészt szorosan együtt kell működniük a helyi turisztikai szervezetekkel. Az ilyen kooperációra éppen Miskolc mutatott be követhető, jó példát.
Nagy Júlia, TDM menedzser, a MIDMAR Miskolci Idegenforgalmi Marketing Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetője és Vass Nóra, a Herman Ottó Múzeum Marketing és Kommunikációs Osztályának vezetője közös előadásban mutatta be azt az összehangolt munkát, amelyet a két szervezet az elmúlt időszakban kialakított. A turisztikai cég azt a célt fogalmazta meg, hogy 2020-ra megduplázzák a 2014-es miskolci vendégéjszakák számát. Ehhez azonban olyan turisztikai termékekre, szolgáltatásokra van szükség, amelyek valóban felkeltik a turisták érdeklődését, és azok miatt akár több napot is eltöltenek a városban. Egy múzeum, ha jó programokat tud kínálni – a tapasztalatok és felmérések szerint – az átlagosnál erősebb érzelmi hatást tud kiváltani. Éppen ezért lehet előnyös a két szervezet együttműködése, hiszen egymást erősítve valósíthatják meg céljaikat.
A Herman Ottó Múzeum nagyon széles kínálatot tud nyújtani az ideérkezőknek, a klasszikus és modern művészettől egészen a színművészeti ereklyéket bemutató tárlatig. Ám ahhoz, hogy a nézők be is menjenek a múzeumba, meg kell tanulni a látogatómenedzselés fortélyait, és ebben nyújt nagy segítséget a MIDMAR. Immár összehangolva végzik a múzeumi kínálat fejlesztését, a célcsoportok meghatározását, az úgynevezett frontszemélyzet – azaz akikkel a turisták közvetlenül találkoznak – képzését. Ez utóbbi a Mosoly program keretében zajlik, amelybe bevonták a miskolci szállás- és vendéglátóhelyeket is, amelyek – saját érdekük miatt is – örömmel csatlakoztak.
A termékfejlesztés folyamatosan zajlik, ilyen például a MisKa (Miskolci Kalandok) gyermektúra, amely kifejezetten az iskolások – és rajtuk keresztül persze a szülők – számára nyújt érdekes, emlékezetes programot, vagy éppen a belvárosi múzeumi körút. A különböző időtartamra szóló Miskolc Pass kártyák pedig nemcsak kedvezményeket nyújtanak, de a turisták maguk állíthatják össze, hogy mely látnivalókat szeretnék megnézni.
Mint kiderült, az ilyen együttműködés még ritka, amit jeleztek az ország más pontjairól érkezett szakemberek sűrűn érkező kérdései is.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek