2025. 05. 10. szombat

Ármin, Pálma

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Kultúra » A magyarok szerint a kutya nem az asztalhoz vagy az ágyba való!
50466

A magyarok szerint a kutya nem az asztalhoz vagy az ágyba való!

Még a kutyatartók nagy része sem viszi magával a kutyáját étterembe, hotelbe, és minden negyedik magyar elkerüli a kutyabarát vendéglátóhelyeket – derült ki a Marketing Professzorok Kft. online kutatásából.

Manapság igen divatos a kutyabarát minőség megteremtése a vendéglátóegységek körében, egyre több étterem, szálloda teremti meg annak lehetőségét, hogy a vendégek magukkal hozzák kedvenceiket egy-egy vacsorára vagy nyaralásra. De vajon valós piaci igényeken nyugszik ez a trend, vagy egyszerűen divat lett kutyabarátnak lenni? Máté Balázs, a Marketing Professzorok online ügynökség vezető tanácsadóját is megdöbbentették az általuk végzett kutatás eredményei: „Úgy gondolom, hogy az emberek véleményét ebben a kérdésben csakis egy névtelen kutatásban ismerhetjük meg, mivel senki nem mer erről őszintén beszélni. Politikailag nem korrekt ugyanis bármi rosszat mondani a kutyatartássaal kapcsolatban. De mindenképpen érdemes elgondolkodni azokon a válaszokon, amit 1004 magyar felnőtt adott a kérdéseinkre”.
A kutatásban egyébként felülreprezentáltak voltak a kutyások az átlag magyar valósághoz képest, hiszen a válaszadók 77%-a tart kutyát. Ennek ellenére a kutyabarát helyek megítélése korántsem volt pozitív minden esetben. A kutyatartók fele egyébként soha nem vinné magával étterembe a kutyáját, és csupán 5,2%-a nyilatkozott úgy, hogy mindig a kutyájával megy mindenhova, így nem tudja nélkülözni egy-egy étterem meglátogatása során sem. Ez a teljes lakosságra vetítve kevesebb, mint 2,5%. Mindemellett a felmérésben megnézték, hogy hány ember nem veszi zokon, ha az általa választott étteremben a szomszéd asztalnál kutyust is vendégül látnak. A teljes lakosság 24,5%-a soha nem választana kutyabarát éttermet és még a kutyások egy része sem ragaszkodik kedvencéhez egy étteremben. Csak a vendégek csak 43% tartja teljesen elfogadhatónak a kutyabarát helyek létezését. Ezzel kapcsolatban Máté Balázs hozzátette: „Ha marketing szempontból közelítjük meg az eredményeket, akkor rájövünk, hogy egy kutyabarát hely elveszítheti a potenciális vendégek egynegyedét, vannak aki higiéniás szempontok miatt kerüli ezeket az éttermeket, szállodákat, mások esetleg allergiásak a kutyaszőrre, így kényszerűségből döntenek így, ugyanakkor a kutyatartók sem feltétlenül igénylik ezt a szolgáltatást.”
Hasonló eredmények jöttek ki a szállásadókat illetően is. Arra a kérdésre, miszerint mennyire zavarja Önt az a tudat, hogy kutyabarát helyen szállt meg, és Ön előtt esetleg egy kutya is feküdhetett az ágyban, nagyon sokan elutasítóan válaszoltak: a vendégek majdnem 70%-a nem akar feltétlenül ott aludni, ahol lehet, hogy korábban egy kutya feküdt. Biztató egyébként, hogy a kutyatartók gondolkodása egyre felelősségteljesebb, így talán elkerülhetőek a konfliktusok kutyások és nem kutyások között. A kutyatartók 80%-a gondolja úgy, hogy foglalkoznia kell azzal, hogy ne zavarja a kutyája mások étkezését és körülbelül ugyanennyien gondoskodnak arról is, hogy a kutyájuk ugatása ne zavarja a szomszédokat, például egy szállodában sem. Abban viszont kutyások és nem kutyatartók egyöntetűen (94%) egyetértenek, hogy a szigorúbb törvényi szabályozással, a kutyások és a nem kutyások szétválasztásával megoldhatóak lennének a problémák, és a felelőtlen kutyatartókat is komolyabban kellene a hatóságnak venni. Máté Balázs végül kifejtette: „A kutatás eredményei alapján a vendéglátóhely tulajdonosok számára egy valós, árnyaltabb kép bontakozik ki. Nem is biztos, hogy nyer az, aki állatbarát hotelt, éttermet, kávézót nyit, mivel egy konfliktusokkal terhelt darázsfészekbe nyúl. A mégis állatbarát vendéglátóhely üzemeltetése mellett döntőknek érdemes megkülönböztetni az étterem állatbarát részét az állat mentestől, az állatbarát szobákat az állat mentestől. Így csökkenthetik mind a konfliktusokat, mind pedig az érzékenyebb vendégek kiesését.”

A kutatás módszertana és a pontos részletek az alábbi linken megtekinthetőek: https://www.marketingprofesszorok.hu/kutyabarat-etterem-hotel-kutatas.html

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!