2024. 10. 24. csütörtök

Salamon
1 EUR 402 HUF
1 GBP 483 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Kultúra » A felsőoktatás minőségi javulását várják a hallgatók

A felsőoktatás minőségi javulását várják a hallgatók

Van esély a főiskolák, egyetemek oktatási színvonalának fejlődésére

Budapest, 2010. április 29. – Egy magyar weboldal nyithat új távlatokat a felsőoktatás minőségi szintre történő emelésében. A MarkMyProfessor alkotóinak elsődleges célja a hiteles információforrás biztosítása a főiskolások, egyetemisták számára az intézmények tanárairól. A tanulók által pontozott tanárok éppúgy szerepelhetnek jól és rosszul, mint a diákok az iskolában, azzal a különbséggel, hogy az oktatókat több szempont alapján lehetséges értékelni.

A felsőoktatás jellemzően felvételi -és vizsgaidőszakban kerül előtérbe, ámde a hallgatók egész évben az iskolapadokat koptatják, miközben arra gondolnak, ha nem is újítják fel a megviselt nagyelőadót, legalább az oktatás színvonala legyen elfogadható minőségű, de inkább kiemelkedő.

Az eltelt dekádok során a hazai egyetemek, főiskolák több-kevesebb sikerrel vették fel a versenyt a nemzetközi oktatás színvonalával, aminek oka a pénzügyi források megtermtésének problémáján túl, a tanárok nem megfelelő motivációs stratégiája (vagy annak teljes hiánya) volt. További nehézségeket okozott a diákoknak az oktatóikról információt szerezni, mivel kizárólag az általuk korábban tanított diákok jegyei és a tőlük eredő szóbeszéd árulkodott egy-egy tanár oktatási módszeréről, teljesítményéről. Egy nehezen tanulható, sok gyakorlást igénylő tantárgynál lehetetlen volt megállapítani a számtalan bukás okát, következésképpen egy negatív vélemény teljesen tévútra terelhette a tanár tényleges teljesítményének megállapítását. Ezek az idők elmúltak!

Ettől a pillanattól kezdve nem lesz kérdés a tanárok kompetenciája, mert ha nem adják meg a kellő támogatást a tantárgyaik oktatása során, az internetnek köszönhetően, mindenki értesül róla. A nagyszámú bukások alkalmával már nem hivatkozhat senki sem a ,,lusta” diákokra.

,,Én mindig jó tanuló voltam, sokat jártam külön órákra is, ezért az úgynevezett szórótantárgyak sem okoztak akadályt a féléveim teljesítésében, azonban nagyon sokan elhasaltak. Kíváncsi lennék mi ennek az oka? Hasznos lenne egy olyan rendszer, amiből kitűnik az, hogy a tantervben határoztak meg kevés tanórát, avagy más húzódik meg a háttérben!?” mondta Mészáros Ildikó, a MÜTF végzős hallgatója.

A MarkMyProfessor.com weboldalon Magyarország összes felsőoktatási intézményének tanárait lehetőség van értékelni. Ez öt különböző szempont alapján lehetséges: felkészültség, segítőkészség, előadásmód, a követelmények teljesíthetősége és a tárgy hasznossága szerint. A legfontosabb szempontok a felkészültség, a segítőkészség, illetve az előadásmód. A weboldal algoritmusa e három tényező pontszámaiból számol átlagot, tehát ezek alapján lehet valaki jó vagy kevésbé jó tanár. A követelmények teljesíthetősége és a tantárgy hasznosságának értékei, inkább a választott szakok közötti kiigazodást segítik, illetve adott tárgy gyakorlati életben történő alkalmazhatóságát mutatja meg.

Természetesen a felsőoktatási tanárok nem maradnak védtelenek, a korábban elmített szájról-szájra terjedő pletyákkal szemben sem, mert a pozitív és a negatív kritikákra egyaránt reagálhat az osztályozott tanár. Sőt, jegyzeteket, tananyagokat tölthet fel a weboldalon található profiljába, amivel megkönnyítheti, hatékonyabbá tehetni munkáját.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

Mindenhol szükség van tanárokra!
Kétség nem fér ahhoz, hogy az oktatás és vele együtt a tanárok helyzete és megítélése volt már jobb is az elmúlt évtizedekben, viszont ez nem jelenti …

További cikkek

NAV: „Fekete bolt”
Közel kétszáz kiló fogyasztási dohányt, több mint száz karton cigarettát, hamis ruhákat és mosószert találtak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevet…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp