2022. 08. 16. kedd

Ábrahám
1 EUR 406 HUF
1 GBP 482 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Kultúra
  • »
  • Holtversenyben az RTL és a TV2 vezetője a legbefolyásosabb médiások listájának élén

Holtversenyben az RTL és a TV2 vezetője a legbefolyásosabb médiások listájának élén

Idén először holtverseny alakult ki a legbefolyásosabb médiaipari szereplők listájának élén: Vaszily Miklós, a TV2 igazgatósági elnöke utolérte Vidus Gabriellát, az RTL Klub vezérigazgatóját, így ketten vezetik a Marketing&Média kommunikációs szaklap rangsorát. Az idei listára összesen 17 hölgy került be, ami a rangsor történetében rekordnak számít. Általános tendencia, hogy ma már minden médiavállalat erős online lábat is épít, miközben az internetes reklámköltésekből egyre nagyobb szeletet harapnak ki a globális szereplők.

 

 

 

Tizenötödik alkalommal készült el a Marketing&Média kommunikációs szaklap „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” listája, amelyet 22 fős szakértői zsűri kétfordulós szavazatai alapján állítottak össze. A rangsor élén először láthatunk holtversenyt: már a múlt évben is szoros volt az állás, idén pedig a korábbi második helyezett Vaszily Miklós beérte Vidus Gabriellát. A két legnagyobb országos kereskedelmi csatorna irányítói így tandemben vezetik a legbefolyásosabb médiaipari szereplők rangsorát.

A 2022-es listán is a médiavállalatoknál dolgozók szerepeltek a legtöbben (39 százalék), arányuk ugyanakkor évről-évre csökken, miközben a média- és reklámügynökségek szereplői közül egyre többen válnak befolyásossá. Ehhez kapcsolódik, hogy a médiavállalatokat egyre kevésbé lehetett egyértelműen besorolni az online-offline kategóriákba. A növekvő digitalizációs nyomás mindenkit a világhálóra kényszerített, és mára már a nyomtatott lapok, valamint a lineáris tévék is gőzerővel működtetnek online portálokat vagy éppen streaming felületeket.

Ismét rekordszámú női helyezett a listán

Eddig még soha nem volt ilyen sok hölgy a médiaipar legbefolyásosabb szereplőinek rangsorában: az idei listában 17 nő kapott helyet, ami kettővel több a tavalyinál. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője elmondta, hogy a hölgyek 34 százalékos aránya azt mutatja, a médiaipar sok más ágazathoz képest közelebb áll az ideálishoz a férfiak-nők arányát tekintve, és reménykeltő, hogy évről-évre javuló tendenciát láthatunk ebben a tekintetben. 2022-ben négy hölgy debütált a toplistában: Kálmán Erika, a Mediaworks elnök-vezérigazgatója, Sásdi Helga, a Publicis Groupe Hungary ügyvezető igazgatója, Pácsonyi Daniella, a Central Médiacsoport digitális női portfólióigazgatója, az nlc főszerkesztője, valamint Jákó Eszter, az MVM kommunikációs igazgatója is idén először került be a Top 50-be.

A tíz legbefolyásosabb szereplő

Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban

(Első tíz helyezett)

Helyezés Név Cég
1. Vidus Gabriella RTL Magyarország
1. Vaszily Miklós TV2 Csoport
2. Guttengéber Csaba Atmedia
3. Gulyás János Wavemaker, MRSZ
4. Varga Zoltán Central Médiacsoport
5. Balásy Gyula Lounge Group
6. Rékasi Tibor Magyar Telekom
7. Kolosi Péter RTL Magyarország
8. Somlói Zsolt Mindshare
9. Bíró Pál Google Magyarország
10. Dudás Gergely R-Time, RTL Magyarország
Forrás: Marketing&Média

Vaszily Miklósnak, a TV2 Csoport igazgatósági elnökének első helye már tavaly is lógott a levegőben, akkor végül a második helyen végzett. Vaszily befolyásos szereplője a hazai médiapiacnak, és a TV2-n felül van még két másik érdekeltsége is, társtulajdonos ugyanis az Indamedia Csoportban, valamint a Progress Médiában. Vidus Gabriellának, az RTL Magyarország vezérigazgatójának első helyezése sem meglepetés, hiszen a médiacég az elmúlt években is meg tudta őrizni vezető szerepét a számukra fontos célcsoportnál. Sőt, újabban az online hírversenybe is beszálltak, miután 2021 év végén hírportállá alakították az rtl.hu-t. A listán Vaszilyt és Vidust idén is Guttengéber Csaba, az Atmedia csoport első embere, míg a triót a tavalyi évhez hasonlóan Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezetője, a Magyar Reklámszövetség elnöke követi, mögötte pedig Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója végzett negyedikként. Az elmúlt esztendőben Balásy Gyula, a Lounge Group tulajdonos-ügyvezetője volt az ötödik, Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója pedig a hatodik helyezett, és ezt megismételték idén is. 2022-ben is bejutott a top 10-be Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese és programigazgatója, aki két helyet javítva hetedik lett. Somlói Zsolt, a Mindshare ügyvezetője nyolcadikként végzett, ő korábban már többször is bejutott az első tízbe. Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője szintén évek óta a rangsor elején helyezkedik el, így nem annyira meglepő, hogy most övé lett a kilencedik hely. Dudás Gergely, az RTL Magyarország kereskedelmi igazgatója és az R-Time ügyvezetője első alkalommal került az első tíz közé, mégpedig tizedikként.

A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” teljes lista a 2022. június 2-án megjelenő Marketing&Média kommunikációs szaklapban olvasható.

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek