2024. 07. 21. vasárnap

Dániel, Daniella
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF

MSZP: Szmogot hozhat az útdíj Miskolcra

Sunyi és alattomos módon tette fizetőssé más utak mellett a miskolci déli és északkeleti csomópontokat összekötő elkerülőt a kormány. A december 30-án nyilvánosságra hozott, s január 1-jén életbe léptetett intézkedés módja és célja elfogadhatatlan, már csak azért is, mert a közlekedők figyelmét még csütörtökön sem sikerült közúti jelzőtáblákkal felhívni a változásra, s az 5000 forintos megyei matricához is bonyolult hozzájutni.

A szocialisták az egész intézkedést felháborítónak tartják, elvárják a város fideszes vezetésétől és Csöbör Katalin miskolci fideszes országgyűlési képviselőtől, hogy álljanak a sarkukra, s az MSZP-hez hasonlóan tiltakozzanak a miskolciakat is sújtó újabb sarc ellen. Ha a kormányzat nem változtat a szándékán, akkor országos tiltakozó akciókra lehet számítani.

Minderről dr. Varga László, Miskolc szocialista országgyűlési képviselője, s dr. Simon Gábor önkormányzati képviselő, az MSZP miskolci frakcióvezetője beszélt pénteken Miskolcon.

Ismert: az MSZP december 23-ra rendkívüli parlamenti ülést kezdeményezett annak érdekében, hogy a kormányzat ne ködösíthessen, titkolózhasson tovább, tegye világossá, mely utakat érinti a bevezetni tervezett újabb sarc. A fideszes képviselők – köztük Csöbör Katalin, Miskolc fideszes országgyűlési képviselője is – azonban távolmaradásukkal lehetetlenné tették, hogy az Országgyűlés megtárgyalja az ügyet.

Végül a kormányzat december 30-án, a nemzetiutdij.hu-n tette közzé, hogy mely szakaszok válnak fizetőssé. Kiderült, hogy a rendelkezés vonatkozik a miskolci déli és északkeleti csomópontokat összekötő elkerülő útra is, melynek használatáért eddig nem kellett fizetni. Az útdíjat január 1-jétől megyei matrica megvásárlásával lehet igénybe venni, ennek összege 5000 forint. Csakhogy – mondták a képviselők – a matricát nagyon kevés helyen lehet kapni, ráadásul a fizetőssé vált útszakaszon fel sem hívják fel a változásra az autósok figyelmét.

Az egész intézkedéssel persze nem ez a legnagyobb baj, hanem az, hogy már megint megsarcolják az embereket, ráadásul az új teher kivetésével Miskolc lakosságának komoly károkat okoznak. A város ugyanis légszennyezettségi szempontból az egyik legveszélyeztetettebb településnek számít: mivel félő, hogy az autósok elkerülik az elkerülőt, a jövőben nagyobb eséllyel keseríti majd szmog a városlakók életét.

A képviselők emlékeztettek arra, hogy a szocialista kormányzat idején éppen azért döntöttek az elkerülő építéséről, s logikusan az úgynevezett Bosch-út építését is azért folytatja a jelenlegi kormányzat, hogy tehermentesítse a miskolci belváros forgalmát. Ha útíjat vetnek ki ezekre az utakra, sokkal kevesebben fogják használni, a Zsolcai kapu, a Búza tér, a Király utca amúgy is nagy forgalma – és persze a füst, a benzingőz – tovább nő majd.

Varga hivatkozott Fónagy Jánosnak, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkárának minapi nyilatkozatára is, miszerint bizonyos települések esetében indokolt lehet az útdíjfizetési kötelezettség alóli mentesítés. Hol lehetne ez indokoltabb, mint Miskolcon, ahol a város lakói elég gyakran fulladoznak a benzingőztől? – tette fel a kérdést.

Simon szerint az alattomosan bevezetett útdíj-sarcot nem hagyják szó nélkül az emberek, mint fogalmazott, „helyi ellenállások szerveződnek majd”, s fenntartják mindezt addig, amíg „a kormánynak meg nem jön a józan esze”.

Mindketten követelték, hogy a miskolci fideszes városvezetés, illetve Miskolc fideszes országgyűlési
képviselője, Csöbör Katalin „ne bujkáljon tovább”, s ahogyan más fideszes településvezetők, politikusok, úgy ők is emeljék fel a szavukat az útdíjfizetésről szóló intézkedés visszavonásáért.

– A MSZP miskolci szervezete –

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek