2024. 04. 24. szerda

György
1 EUR 394 HUF
1 GBP 457 HUF

Kandó tér: 2020-ig nem lesz alagút?

Nagyon úgy néz ki, mert az MSZP-s városvezetés által megspórolt zöldnyilas pénzből kell rendbe tenni a villamosvégállomást.
Ha valóban beteszik a Zöld Nyíl Villamosfejlesztési Projektbe a miskolci Kandó téri villamosvégállomás átalakítását, hivatalosan akadálymentesítését, akkor 2020-ig biztosan nem épülhet meg a Rostás László főépítész által megálmodott megalomán alagút, s persze az ellipszis alakú villamosfordító sem
.

Márpedig megoldásként ma már csak ez jöhet szóba, hiszen a jelenlegi városvezetés az elmúlt 3 év során csak a szocialistákra mutogatott, az új villamos fogadására is alkalmas végállomás megépítésére nem kerített külön forrásokat. Most már szorít az idő, hamarosan szolgálatba állnak az új járművek, a Kandó térrel is kezdeni kell valamit. A szocialista városvezetés idején a pályaépítésen megspórolt 2 milliárd forint egy részének elköltésével ezt megteszik, ám így a Kandó tér is bekerül a projektbe, s így arra is vonatkozik majd a kötelező fenntartás minimum öt éves ideje. Minderről dr. Tompa Sándor önkormányzati képviselő, az MSZP-frakció tagja beszélt csütörtökön Miskolcon, dr. Varga László szocialista országgyűlési képviselővel közösen megtartott tájékoztatóján.

Dr. Varga László az előző, szocialista városvezetés idején elindult Zöld Nyíl Villamosfejlesztési Projektről elmondta: a fideszes városvezetés többszöri állításával ellentétben nem azért nem került bele a projektbe a Kandó tér átalakítása, mert arról a szocialisták elfeledkeztek, hanem azért, mert a rendezetlen tulajdonviszonyok miatt nem kockáztathatták meg a pályázat bukását. A tér egy része ugyan az önkormányzaté, de az új villamosvégállomás kialakításához, a terület közlekedési rendszerének átalakításához olyan szomszédos ingatlanokra is szükség lett volna, amelyek már nem azok. Éppen ezért azt tervezték, hogy az Integrált Városfejlesztési Stratégia II. ütemében teszik rendbe ezt a területet. A 2010-es választások után azonban jött a korábban még a villamosfejlesztési projekt leállítását is meglebegtető Fidesz. Szerencsére a beruházás nem állt le, az IVS II.-ből azonban nem lett semmi. Miskolcon megállt az idő, a Kandó térrel kapcsolatban három év alatt csupán annyit tudtak tenni, hogy a szocialisták terveit kidobták az ablakon, s módosították a szabályozási tervet. Pénzt viszont nem kerítettek a beruházásra (miközben Debrecen persze kapott plusz támogatást a villamosprojektjére), ezért kell most az MSZP-s városvezetés által megspórolt pénzből egy ideiglenes beruházást végrehajtani.

Dr. Tompa Sándor
azt mondta: a probléma megoldását a projektgazdára, az MVK Zrt.-re testálta a városvezetés. Kínjukban azt találták ki, hogy a villamospálya-építésen megspórolt 2 milliárd forintból 90 millió forintot erre a célra költenek el, ám így a Kandó teret is be kell vonni a projektbe. Ez azzal jár, hogy onnantól kezdve a Kandó térre is vonatkozik majd a kötelező fenntartás ideje, ami a teljes beruházás lezárultát követő öt évig terjed. Ez valószínűleg 2020 lesz, azaz addig nem lehet hozzákezdeni az alagút építéséhez, az ellipszis alakú villamosforduló megépítéséhez. A beruházás során kicserélik a villamossíneket (nem újra, hanem a régi pályaszakasz bontásából megmaradt, jó állapotú sínekre), új váltókat építenek be, s állításuk szerint akadálymentesítenek is. Ebből viszont kimarad a Tiszai pályaudvarra vezető aluljáró akadálymentesítése, azaz ugyanúgy nem lesz akadálymentes a villamosvégállomás, mint ahogyan mindenféle ígérgetések ellenére a lillafüredi függőkert sem lett az.

A képviselő rámutatott arra is, hogy mint szinte minden projekt, amit a jelenlegi városvezetés menedzsel, ez is késik, már a beruházás megkezdése előtt. Korábban ugyanis arról beszélt a városvezetés, hogy a sínekkel kapcsolatos munka októberre, a váltócseréket érintő rész decemberre lesz kész. Ehhez képest a közbeszerzési pályázatot csupán két nappal ezelőtt írták ki, – írja az eszakonline.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek